شناسهٔ خبر: 68371655 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هاآرتص: «بن گویر» نماینده تروریست‌ها در کابینه است

محمدعلی تخت رونده

رسانه‌های عبری نسبت به حمایت های وزیر امنیت رژیم صهیونیستی از گروه های شبه نظامی و تروریست‌ در اراضی اشغالی هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه هاآرتص امروز در گزارشی نسبت حمایت «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها و گروه‌های شبه نظامی اعلام انزجار کردند.

این روزنامه نسبت به حضور نمایندگان گروه‌های افراطی و تروریستی در کابینه رژیم صهیونیستی هشدار داد و این نمایندگان را متهم به حمایت از اعتقادات افراطی خود کرد.

در سرمقاله‌ این روزنامه آمده که ایتمار بن گویر، از یهودیان تروریست حمایت می‌کند و از قدرت، منابع و اختیارات خود به عنوان وزیر امنیت ملی برای این منظور بهره‌برداری می‌کند.

این روزنامه افزوده که تروریست‌هایی که بن گویر از آنها حمایت می‌کند، بازوی نظامی سازمانی هستند که او به آن تعلق دارد و منافعش را در کابینه نمایندگی می‌کنند.

بر اساس اظهارات این روزنامه، بن گویر در کابینه حضور دارد، اما وفاداری او به عقایدش فراتر از کابینه است و در صورت مخیر کردن او میان وفاداری به کابینه و وفاداری به اعتقاداتش (کاهانیسم)، قطعا دومی را انتخاب خواهد کرد.

هاآرتص در ادامه‌ انتقادات خود از افراط گرایان صهیونیست عنوان کرد که این جریان اعضای متعددی دارد بطوری که علاوه بر حضور حاخام‌ها و شخصیت‌های صاحب نفوذ در نهادهای دولتی، در کابینه و کنست نیز نمایندگانی دارد.

در همین راستا، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که رونین بار، رئیس دستگاه شاباک رژیم صهیونیستی، در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و یوآو گالانت وزیر جنگ کابینه، نسبت به اقداماتی که توسط «جوانان تپه‌» (گروهی از شهرک‌نشینان افراطی) انجام می‌شود، هشدار داده و گفته است، آسیبی که این گروه به این رژیم وارد می‌کند، غیرقابل توصیف است و سران این جریان به دنبال ایجاد بی‌ثباتی هستند.

نظر شما