شناسهٔ خبر: 68371504 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

شکستن دیوار صوتی بر فراز لبنان

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (دوشنبه) از شکسته شدن دیوار صوتی توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز جنوب لبنان و همزمان حمله موشکی جدید به شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

روزنامه الاخبار در این باره گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دیوار صوتی بر فراز مناطق مختلف در جنوب لبنان  شکستند.

همزمان رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شمال اراضی اشغالی و به ویژه شهرک‌های منطقه «الجلیل غربی» خبر دادند.

شبکه المیادین نیز در این باره گزارش داد که چند موشک از خاک لبنان به سمت الجلیل غربی پرتاب شد.

این شبکه همچنین از شلیک یک موشک رهگیر به سمت جنگنده رژیم صهیونیستی در آسمان جنوب لبنان خبر داد.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به ویژه پس از ترور «فواد شکر» فرمانده جهادی ارشد این جنبش به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

حزب‌الله لبنان صبح یکشنبه اولین مرحله از انتقام حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت و ترور شهید فواد شکر از فرماندهان ارشد این جنبش را آغاز کرد؛ برآوردها حاکی از تداوم این عملیات بوده و مقاومت لبنان نیز تاکید کرده که این حمله پهپادی و موشکی ادامه خواهد داشت.

مقاومت لبنان در این حمله از ۳۲۰ موشک کاتیوشا و ده‌ها پهپاد استفاده کرد و چند پایگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

در همین راستا، سید حسن نصرالله عصر یکشنبه در سخنرانی درباره جزئیات این عملیات اعلام کرد: عملیات گسترده حزب‌الله را که امروز علیه دشمن صهیونیستی انجام شد، «عملیات اربعین» می‌نامیم و تاکید می‌کنیم طرفی که اوضاع را در لبنان و جبهه به این درجه از تنش رسانده دشمن اسرائیلی است.

سید حسن نصرالله همچنین خاطرنشان کرد: گفتیم که پاسخ امروز ما اولیه و مقدماتی است و اگر نتیجه عملیات برای ما ناکافی باشد، بعداً تصمیم می‌گیریم چه کنیم.

رژیم صهیونیستی نیز با هدف دفع عملیات حزب‌الله حدود ۴۰ حمله را به مناطق مختلف جنوب لبنان انجام داد، اما طبق گفته دبیرکل حزب‌الله این تلاش‌ها بی‌فایده بوده و عملیات با موفقیت انجام شد./ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما