شناسهٔ خبر: 68371172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با هفته دولت؛

۳۶ پروژه برق رسانی در بردسکن افتتاح شد

بردسکن- همزمان با چهارمین روز از هفته دولت از ۳۶ پروژه برق رسانی با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان در بردسکن افتتاح و به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جواد رجبی اول، مدیر برق شهرستان بردسکن ظهر دوشنبه درمراسم افتتاح پروژه‌های برق شهرستان بردسکن اظهار کرد: همزمان با هفته دولت بیش از ۳۶ طرح برق رسانی مهم و اساسی شامل تأمین برق روستاهای جدید در بخش انابد بردسکن، اصلاح و بازسازی شبکه‌ها، هوشمندسازی و رفع افت ولتاژ شبکه‌های برق با اعتباری بالغ ۷۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

مدیر برق شهرستان بردسکن ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: تأمین برق ۱۰ روستای جدید، اصلاح و بازسازی شبکه‌های فشار ضعیف شهری و روستایی در قالب دو طرح بهارستان و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به طول ۷۵ کیلومتر از جمله مهمترین طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت هستند.

وی با بیان اینکه تقویت و تبدیل بیش از ۷۵ کیلومتر شبکه سیمی فرسوده با کابل خود نگهدار در شهر بردسکن و بیش از ۱۰ روستای شهرستان از دهه فجر ۱۴۰۲ تا هفته دولت سال جاری صورت گرفته است، گفت: بهسازی و مقاوم سازی ۲۵ کیلومتر از خطوط اصلی شبکه‌های توزیع و اصلاح و بازسازی شبکه‌های ۵ روستای شهرستان در قالب طرح بهارستان (ماده ۷۵) انجام شده است.

رجبی اول تأمین برق ۱۰ روستای جدید در بخش انابد و نصب ۹ دستگاه ترانسفورماتور در راستای رفع افت ولتاژ مشترکین شهری و روستایی، اصلاح و بازسازی کامل شبکه ی فشار متوسط و فشار ضعیف اعم از تعویض و جابجایی پایه‌ها جهت آزادسازی معابر، تقویت شبکه‌های تک فاز به سه فاز و نصب بیش از ۳۰۰ دستگاه سر چراغ LED در سطح شهرها و روستاهای شهرستان به صورت مشارکتی را از دیگر طرح‌های آماده بهره برداری در هفته دولت برشمرد.

مدیر برق شهرستان بردسکن با اشاره به اهمیت استقرار شبکه توزیع هوشمند از افزایش نقاط اتوماسیون و هوشمندسازی به ۵۳ نقطه از شبکه توزیع برق شهرستان بردسکن در راستای کاهش خاموشی‌ها و افزایش قابلیت اطمینان شبکه و همچنین هوشمندسازی مشترکین در بیش از ۳۰۰ نقطه جدید خبر داد.

اجرای فونداسیون سالن چند منظوره روستای کشمر

محمد غلامی، بخشدار بخش مرکزی بردسکن در این مراسم که فرماندار و دیگر اعضای شورای اداری حضور داشتند، اظهار کرد: پایش تصویری در ۱۳ روستا انجام شده است و در روستا کشمر با کمک خیرین اجرای فونداسیون سالن چند منظوره روستا نیز کلید خورد.

بخشدار مرکزی گفت: ۱۶ روستای بخش مرکزی با توجه به خشکسالی و کمی آب عملاً باعث شده جوانان از روستاها کوچ کنند و به شهرها بروند و این امر متأسفانه میانگین سنی روستا را بالا برده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ آب و خاک و آب و هوای مطلوب در کوهپایه جوانان می‌توانند در بحث پرورش گیاهان دارویی فعالیت کنند، افزود: با اجرای این طرح مهاجرت معکوس به روستا را خواهیم داشت و می‌توانند با برند خود روستا محصولات را به فروش برسانند و قطعاً نیز دولت از این طرح‌ها حمایت خواهد کرد.

در ادامه نیز کلنگ مرحله دوم اجرای زیرسازی و آسفالت معابر کشمر، شفیع آباد و کلاته نو نیز با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

همچنین از پروژه زیرسازی و اجرای تایل در روستاهای کشمر، شفیع آباد، آبنو، علی آباد، هدک و بیجورد از توابع بخشداری مرکزی بردسکن با متراژ ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان افتتاح شد.

نظر شما