شناسهٔ خبر: 68371157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خدمات دارویی هلال احمر مازندران به ۱۲ هزار نفر در مشایه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به ارائه خدمات متعدد درمانی، پرستاری و دارویی به زائران اربعینی، گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر در مسیر پیاده روی اربعینی خدمات ویژه دارویی دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، غلامعلی فخاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات درمانگاه اختصاصی هلال احمر مازندران در مسیر پیاده‌روی اربعین در کشور عراق، اظهار داشت: خدمات از 28 مرداد تا 3 شهریور به زائران اربعین حسینی در عمود 1120 جاده نجف به کربلا در عراق انجام شده است و در درمانگاه اختصاصی شهدای امدادگر در بخش داروخانه با ارائه داروهای تخصصی و عمومی12303 نفر خدمات دارویی دریافت کردند.

وی تصریح کرد: درمانگاه اختصاصی برای نخستین بار از سوی هلال‌احمر مازندران جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در کشور عراق برپا شد و ویزیت پزشک عمومی، بستری موقت، کنترل قند خون، فشار خون، درمان سرپایی، اعزام به بیمارستان و نوار قلب انجام شد.

فخاری بیان کرد: خدمات پرستاری سرم تراپی، تزریقات، پانسمان، اکسیژن و بخیه، اکسیژن تراپی به زائران انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران عنوان کرد: ویزیت توسط پزشکان به 8517 نفر بیمار انجام شد که پزشکان  در درمان  مسمومیت، بیمارث گوارشی، گرمازدگی و زخم پا خدمات ارائه دادند.

وی گفت: خدمات پرستاری شامل تزریقات، سرم تراپی، بخیه و پانسمان، اکسیژن تراپی، کنترل فشار خون و قند خون، بستن آتل به 21506 نفر انجام شد و  29 نفر هم به بیمارستان اعزام شدند.

انتهای پیام/

نظر شما