شناسهٔ خبر: 68370963 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

حجت کریمی: مگر امیر قلعه نویی خودش گفته به من بگویید خان؟/ خداداد احترام سن و جایگاهش را نگه نمی دارد/ کسی را سراغ دارید که عزیزی به او حمله نکرده باشد؟

حجت کریمی مدیرعامل سابق استقلال گفت: این چند روز گذشته با دیدن ویدیوها و حرف‌های خداداد عزیزی واقعا دلم به درد آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، حجت کریمی تابستان سال قبل مدیرعامل استقلال بود و جواد نکونام را به این باشگاه آورد. او اگرچه بعد از جدایی از مجموعه استقلال، سمتی تازه در فوتبال قبول نکرده اما کماکان به عنوان یک هوادار اتفاقات ریز و درشت مربوط به فوتبال و باشگاه مورد علاقه‌اش را دنبال می‌کند.

*آقای کریمی چه خبر؟

سلامتی، مشغول رتق و فتق امور شخصی و زندگی خودم هستم.

*فوتبال را هم دنبال می‌کنید؟

مگر می‌شود دنبال نکنم؟ مثل زمان قبل از مسئولیت، طرفدار استقلال هستم و در جایگاه هواداری همه اتفاقات لیگ و استقلال را دنبال می‌کنم.

*عملکرد نکونام را در این فصل چطور دیدید؟

هنوز زود است بخواهیم در مورد تیم‌ها به نتیجه برسیم. همه تیم‌های مدعی تغییرات زیادی داشتند و باید به مربیان زمان داد تا به هماهنگی و بلوغ تاکتیکی که می‌خواهند، برسند. با این وجود استقلال خوب شروع کرده و حضور کمک داور ویدیویی هم باعث شد حقی از این تیم ضایع نشود.

*در پایان هفته سوم لیگ برای بازی‌های تیم ملی تعطیل می‌شود. چه نتایجی را برای تیم ملی پیش بینی می‌کنید؟

مسلماً آقای امیر قلعه نویی کارش را خوب بلد است. ما به لحاظ پتانسیل بازیکن شرایط خوبی داریم و انشاالله با تدارک کافی، تیم ملی به جام جهانی می‌رسد. البته اگر بعضی از دوستان در داخل اجازه دهند سرمربی تیم ملی کارش را بکند!

*چطور؟

این چند روز گذشته با دیدن ویدیوها و حرف‌های خداداد عزیزی واقعا دلم به درد آمد. چطور ممکن است کسی که عضوی از خانواده تیم ملی بوده به همین راحتی اسرار درونی تیم را در تریبون رسمی صدا و سیما به زبان بیاورد؟ اگر آقای عزیزی نقدی داشت بهتر نبود همان موقع به آقای قلعه نویی می‌گفت؟ حالا به هر دلیل و به هر شکل شما نخواستید با هم کار کنید، چطور می‌شود که حرمت بزرگتری او را هم نگه نمی‌دارید؟ مگر نه اینکه خداداد عزیزی همیشه در تمام عمرش روی احترام به بزرگتر تاکید داشت؟ خب در فوتبال همه بزرگترها را با لفظ «آقا» یا «خان» صدا می‌کنند، مگر آقای امیر قلعه نویی خودش گفته به من بگویید خان؟ اصلاً چرا باید احترام گذاشتن هاشم بیک‌زاده به فرهاد مجیدی یا امیر قلعه نویی باعث ناراحتی خداداد عزیزی شود؟

حجت کریمی: مگر امیر قلعه نویی خودش گفته به من بگویید خان؟/ خداداد احترام سن و جایگاهش را نگه نمی دارد/ کسی را سراغ دارید که عزیزی به او حمله نکرده باشد؟

*اتفاقا خیلی از پیشکسوتان و بزرگان هم نسبت به این موضوع انتقاد داشتند.

یک وقت هست شما نقد فنی و کارشناسی دارید که آن را با رعایت اصول و ادب بر زبان می اورید اما تخریب شخصیت و تحقیر و توهین را هیچکس نمی‌پسندد. از خداداد عزیزی به عنوان یک بازیکن بزرگ توقع خیلی بیشتر از دیگران بود اما متاسفانه ایشان بارها ثابت کرده شایسته این جایگاه بزرگ نیست! من هنوز به پاسخ این سوال نرسیدم که مگر هاشم بیگ‌زاده چه گفت؟ فقط گفت امیر خان یا آقا فرهاد، چرا باید خداداد عزیزی مقابل احترام گذاشتن یک بازیکن به بزرگتر خود اینجور موضع بگیرد؟ آن رفتاری که حین حرف‌های بیگ‌زاده در مقام مقایسه بین نسل‌ها انجام داد واقعاً خجالت آور بود. متاسفم که چطور صدا و سیما به ایشان که بارها ثابت کرده حرمت رسانه و بیننده را نگه نمی‌دارد باز هم تریبون می‌دهد!

*اتفاقا شایعه ممنوع التصویری ایشان هم منتشر شد که خودش آن را رد کرده...

شما کمتر برنامه‌ای را سراغ دارید که خداداد عزیزی باشد و در آن بی‌احترامی و توهین نسبت به یک شخص یا یک تیم یا یک اتفاق یا مجموعه را ندیده باشید. ایشان به جای نقد، مدام توهین و تحقیر می‌کند. کی شما از سایر بزرگان فوتبال مثل آقای علی دایی یا آقای امیر قلعه نویی چنین رفتاری دیده‌اید؟ اصلاً فرض که آقای قلعه نویی در فوتبال و استقلال نبوده، بالاخره ایشان الان سرمربی تیم ملی هست یا نیست؟

*مسلماً هست!

پس چطور می‌شود که یک ایرانی به خود اجازه بدهد نسبت به سرمربی و بزرگتر تیم ملی چنین رفتارهایی کند؟ بعد از آن چطور می‌توانیم از بازیکنان و جوانترها توقع رعایت احترام بزرگترها و پیشکسوتان را داشته باشیم؟ از قدیم گفتند حرمت امامزاده با متولی است، خداداد خودش احترام سن و جایگاهش را نگه نمی‌دارد.

*آقای قلعه نویی هم ترجیح داد مثل همیشه جوابی به خداداد ندهد.

آخر دیگر قضیه لوث شده، فقط آقای قلعه نویی نیست. آن ماجرای جواد خیابانی را به یاد بیاورید، آن داستان جام ملت‌ها و قهر کردن خداداد روی آنتن، ماجرایی که با رسول مجیدی مجری جوان روی آنتن زنده به وجود آورد، اصلا آنتن زنده و تریبون به کنار، در این فوتبال کسی را سراغ دارید که خداداد عزیزی به او حمله نکرده و اتهام نزده باشد؟ بالاخره از یک جایی به بعد همه مردم شخصیت افراد را می‌شناسند. برای یادآوری بعضی دوستان باید گفت آقای قلعه نویی همیشه در این فوتبال «امیر خان» هست و خواهد ماند!

نظر شما