شناسهٔ خبر: 68367650 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

الهام متین در قرارگاه خبری شهید همدانی عنوان کرد؛

در دولت سيزدهم بيش از 500 برنامه خلاقانه فرهنگي، هنري و قرآني در گلستان اجرا شد

صاحب‌خبر -
در  دولت سيزدهم بيش از  500 برنامه خلاقانه فرهنگي، هنري و قرآني در گلستان اجرا شد
خبرگزاری آریا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در قرارگاه خبری شهیدهمدانی با اشاره به توجه خاصه به محرومیت زدایی و عدالت فرهنگی در دولت سیزدهم،گفت:در دوران فعالیت دولت سیزدهم 500 برنامه خلاقانه فرهنگی، هنری و قرآنی اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری آریا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، صبح امروز الهام متین در سومین قرارگاه خبری شهید همدانی استان گلستان، گفت: در دوران فعالیت دولت سیزدهم 500 برنامه خلاقانه فرهنگی، هنری و قرآنی اجرا شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلام گلستان با اشاره به اینکه این دستگاه اجرای در 5 سال متوالی رتبه برتر نماز در کشور شده است.، افزود: محرومیت‌زدایی از اولویت‌های کاری ما با نگاه به مناطق هدف با گسترش برنامه‌های آموزش رایگان و استعدادپروری بود که هزار نفر آموزش‌های فرهنگی و هنری رایگان را فرا گرفتند.
متین ادامه داد: 9 مجتمع فرهنگی در گلستان فعال هستند و 16 پروژه دیگر نیز در حال ساخت است.
متین افزود: 2 پروژه مهم و قدیمی در هفته دولت افتتاح خواهد شد که یکی کتابخانه نگین‌شهر و دیگری خانه فرهنگ انبارالوم است که ساخت هر 2 سال 89 آغاز شد.
وی ادامه داد: تالار فخرالدین اسعد گرگانی یک بنای تاریخی و ثبت شده ملی است که 100 میلیارد ریال برای تعویض پارکت و نور این تالار در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: همچنین از محل تسهیلات تبصره 18، مبلغ 36 میلیارد ریال اعتبار به اهالی فرهنگ و هنر گلستان پرداخت گردید که برای 20 نفر شغل ایجاد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: از سال 1401 تا پایان مرداد سال جاری با صدور مجوز آموزشگاه‌ها و موسسات در رسته فرهنگ و هنر برای 288 نفر شغل ایجاد شد.
متین بیان کرد: 2 هزار و 81 نفر در رشته‌های فرهنگی و هنری، قرآن و روزنامه‌نگاری، تحت پوشش صندوق اعتباری هنر هستند.
وی اظهار کرد: از محل صندوق اعتباری هنر در سه سال اخیر 39 میلیارد و 630 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

نظر شما