شناسهٔ خبر: 68366088 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

عملیات هوشمندانه حزب‌الله و فریب «گنبد آهنین»

سایت شبکه خبری الجزیره به نقل از هشام جابر رئیس مرکز پژوهش‌های خاورمیانه نوشت: حزب الله لبنان موفق شد عملیات خود را انجام دهد به طوری که تل آویو اعلام کرد قصدی برای پاسخ به این عملیات ندارد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از الجزیره، اسامه خالد کارشناس امور امنیتی و نظامی نیز تاکید کرد: واکنش حزب الله کاملاً حساب شده بود چرا که در غیر این صورت می‌توانست به وقوع جنگ منطقه‌ای بیانجامد. نکته قابل تأمل این است که حزب الله با شلیک تعداد زیادی موشک به سمت اراضی اشغالی موفق شد سامانه گنبد آهنین را فریب دهد و مسیر را برای حرکت پهپادها به سمت عمق اراضی اشغالی باز کند. توپخانه حزب الله با شلیک موج نخست از موشک‌های کوتاه برد، گنبد آهنین را سردرگم کرد تا موشک‌های دور برد و پهپادها به سمت اهداف مورد نظر حرکت کنند.

 

نیروهای حزب الله لبنان صبح روز یکشنبه در جریان «عملیات روز اربعین» موفق شدند با شلیک صدها موشک به سمت اراضی اشغالی و مشغول کردن سامانه موشکی گنبد آهنین، حمله پهپادی خود را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور فؤاد شکر انجام دهند. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد هدف از این عملیات، پایگاه جاسوسی گلیلوت نزدیک تل آویو و پایگاه هوایی عین شیمر بود.

 

 

انتهای پیام /ی.ح/26

نظر شما