شناسهٔ خبر: 68364611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

پیاده‌روی ۱۰ هزار همدانی در جاماندگان اربعین حسینی

احمد رجبی راغب

همزمان با اجرای طرح پیاده‌روی همگانی در کشور با عنوان گام‌های عاشقانه با محوریت اربعین حسینی، ۱۰ هزار نفر همدانی در این برنامه شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌آریا، در طرح پیاده‌روی ۱۰ هزار همدانی در جاماندگان اربعین حسینی که توسط هیات ورزش‌های همگانی و با حضور اعضای فعال در ایستگاه‌های ورزش روزانه سطح استان همدان برگزار شد، بانوان و آقایان ورزشکار اقدام به پیاده‌روی در مسافت‌های بین ۲ تا سه کیلومتری کردند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی همدان در حاشیه این پیاده‌روی گفت: دین به همراه ورزش به‌عنوان دو نهاد اصلی، چشم‌اندازهای اجتماعی بسیاری را در زندگی ما تشکیل می‌دهد.

هادی سبزواری با تأکید بر اینکه ورزش به هر شکلی که باشد، بخشی از فرهنگ جامعه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ جامعه ایرانی از روزگار کهن دینی بوده و در جغرافیای ایران و در کل تاریخ این سرزمین، یکی از ضرورت‌ها به‌شمار می‌آمده است.

او با بیان اینکه ورزش به همراه دین ابزار ضروری برای توسعه، وحدت، ثبات، با هم بودن و همزیستی مسالمت‌آمیز در میان اقشار مردم است، ابراز امیدواری کرد: به اعتقاد صاحب‌نظران ارزش‌های دینی در جهان‌بینی ورزش نهفته هستند، بدین معنا که ورزش مظهر ارزش‌های دینی از جمله توسعه شخصیت، سخت‌کوشی، ایستادگی و استقامت است و مانند مذهب این ویژگی‌ها و رفتارها را ترویج می‌کند.

سبزواری با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین در چند سال اخیر بیش از پیش نزد ایرانیان مورد توجه قرار گرفته و هرساله به تعداد افرادی که در این گردهمایی مذهبی شرکت می‌کنند افزوده می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت امر، فدراسیون ورزش‌های همگانی با همکاری هیات‌های ورزش‌های همگانی در طرح ملی گام‌های عاشقانه به برگزاری پیاده‌روی‌های مستمر تا اربعین حسینی پرداخته تا ضمن ترویج ورزش‌های همگانی، عاشقان و شیفتگان امام حسین (ع) را آماده طی کردن مسیر پیاده‌روی اربعین در کشور عراق کند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان حمایت و ترویج فرهنگ حسینی و ترویج ورزش همگانی در بین آحاد مردم را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح ملی دانست و افزود: ترویج فرهنگ مؤمن قوی در بین زائران و هیات‌های فعال، ترویج سلامتی و تندرستی، تقویت روحیه جمعی، ارتباط معنوی با اربعین، افزایش آگاهی درباره فواید تمرینات ورزشی، ترویج ارتباطات اجتماعی و آماده‌سازی جسمی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین از دیگر اهداف برگزاری طرح ملی گام‌های عاشقانه بود.

او با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری این طرح به عهده فدراسیون ورزش‌های همگانی بوده، ادامه داد: هیات ورزش‌های همگانی استان، تربیت بدنی بسیج استان و سازمان بسیج ورزشکاران استان نیز مجریان این طرح ملی بودند.

سبزواری به همکاری ۱۰ دستگاه در اجرای این طرح ملی اشاره و تصریح کرد: استانداری، اداره کل ورزش و جوانان، فرماندهی نیروی انتظامی، فرماندهی سپاه انصارالحسین (ع)، شورای شهر، شهرداری، صدا و سیما، هیات پزشکی ورزشی، جمعیت هلال احمر و دبیرخانه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در این طرح همکاری کردند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان عنوان کرد: این طرح در قالب همایش پیاده‌روی از ۶ مردادماه آغاز و تا روز گذشته به‌صورت همزمان در سراسر کشور ادامه دارد.

او با اشاره به اهدای ۷۲ جایزه در طول اجرای این طرح خبر داد و گفت: در این برنامه به ۱۴ آقا، ۱۴ خانم، ۱۴ روحانی، ۱۴ سالمند و ۱۴ کودک زیر ۱۵ سال که در طول این طرح بیشترین حضور را داشتند، گواهی فعالیت بدنی و نشان یادبود اعطا و از روحانیان به‌عنوان سفیر فرهنگی ورزش‌های همگانی تجلیل شد و به سالمندان نشان یادبود حبیب‌بن مظاهر و به کودکان نشان یادبود کودکان عاشورایی و به تعدادی از شرکت‌کنندگان نیز کمک‌هزینه سفر کربلا به قید قرعه اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما