شناسهٔ خبر: 68364430 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

کوین یامگا چشم خود را در ایران از دست داد و آخر خط رسید+ عکس

اقتصادنیوز: کوین یامگا روزهایی فراموشی‌نشدنی را با پیراهن استقلال پشت‌سر گذاشت و حالا مجبور است از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ورزش سه، کوین‌ آرتور یامگا، بازیکنی بود که بعد از پیوستن به استقلال خیلی زود به ترکیب اصلی این تیم رسید و در همان ابتدا به مردی محبوب در بین آبی‌ها تبدیل شد. خونسردی او در نواختن ضربات پنالتی، گل‌های تاثیرگذار و گلزنی در دربی از او بازیکنی ساخت که استقلالی‌ها یک جمله معروف در مورد یامگا به کار می‌بردند، هر زمان که به گل نیاز دارید یامگا را صدا کنید!

این بازیکن با مربی‌های مختلفی در تیم استقلال کار کرد و بدون حاشیه و حتی کوچک‌ترین مشکلی در ثبت قرارداد سه فصل برای این تیم به میدان رفت و میزان‌ حرفه‌ای بودن او باعث شده بود که هیچ مربی حتی فکر جدایی این بازیکن را در سر نداشته باشد و او را در تیم خود بخواهد!

یامگا در مدت زمان کوتاهی که در باشگاه استقلال حضور داشت تمام رکورد‌های مثبت بازیکنان خارجی را در اختیار گرفت و اگر مصدومیت برای او همراه نمی‌

اما یامگا که از نبودن در جمع استقلالی‌ها مطمئن شده بود، قصد داشت برای ادامه فوتبال به تیم آلومینیوم برود که در آنجا نیز پس از یکی دو تمرین مشخص شد او شرایط حضور در جمع شاگردان مجتبی حسینی را ندارد و بنابراین پرونده حضور او در فوتبال ایران فعلا بسته شده است. اگر چه کمتر هوادار فوتبال در ایران است که کوچکترین خاطره بدی از بازی‌ها و عملکرد این بازیکن در ذهن داشته باشد.

ستاره‌ای که در دوره مدیریت مصطفی آجرلو و سرمربی‌گری فرهاد مجیدی به ایران آمد و خیلی زود خودش را به عنوان یک مهره بی‌جانشین در استقلال اثبات کرد، بازیکنی که خونسردی‌اش در زدن ضربات پنالتی و بی‌حاشیه بودن و تعهدش به تمرینات همواره زبان‌زد هم‌تیمی‌ها بوده است، فوتبالیستی که ممکن است در یک سال در بین خریدهای خارجی لیگ ایران به سختی با کیفیت او پیدا بشود، اما هم‌تیمی سابق سعید عزت اللهی چنین جواهری بود.

4dyz12rt

مصدومیت شدید او خبری که امروز منتشر شد آب‌ سردی بود روی سر تمام استقلالی‌ها، ستاره‌ای که دیگر در دسترس نیست و آخرین تصویر آنها از یامگا درخشش در پیراهن استقلال است و نه در زمین مسابقه بلکه در تمرین این بازیکن حرفه‌ای را از دست دادند. اتفاق تلخی که فوتبال یک ستاره استاندارد و حرفه‌ای پایان داد.

داستان یامگا مثل پادوانی تلخ و آزاردهنده است. بازیکن متعصبی که برای این تیم کم نگذاشت و یکی از متعصب‌ترین خارجی‌های لیگ برتر بود اما به اجبار ادامه فوتبال خود را در آلومینیوم و تیم‌های دیگر تصور می‌کرد که به نظر می‌رسد آن هم امکان پذیر نیست.

خبر مرتبط
پشت پرده تماس تلفنی نکونام با کوین یامگا/ ستاره فرانسوی به اردو استقلال بازگشت؟

اقتصاد نیوز : مکالمه تلفنی اخیر سرمربی استقلال با فوتبالیست فرانسوی تیمش حاوی اخبار مثبتی بوده که نشان دهنده روزهای خوب دوباره برای هر دو این نفرات دارد.

سرنوشت یامگا، نحوه برخورد مدیریت باشگاه استقلال با این بازیکن و تدابیری که برای حفظ انگیزه و شخصیت این بازیکن بزرگ در نظر گرفته شود قطعا یک رسالت اخلاقی، حرفه‌ای خواهد بود.

در ادامه مرور کوتاهی می‌کنیم روزهای درخشان کوین یامگا را در استقلال، روزهایی که استقلالی‌ها بارها از شدت خوشحالی به سقف چسبیدند و یامگا با همان ژست همیشگی و خونسردی خاصی که داشت به خوشحالی گل و بازی خود ادامه می‌داد:

شروع فوق‌العاده با سر بانداژ شده و اولین دبل!

یامگا در 23 مهر 1400 به استقلال پیوست و اولین بازی خود را مقابل ذوب در هفته دوم لیگ 01-1400 انجام داد، او برای گلزنی فقط 28 دقیقه نیاز داشت تا دروازه ذوب آهن را باز کند، یامگا در آن مسابقه از ابتدا در نقش وینگر راست بازی کرد و بارها با تکیه بر قدرت بدنی بالا و سرعت فوق‌العاده خود خط دفاعی ذوب‌آهن را آزار داد؛ او در اواسط نیمه اول، برخورد شدیدی با هافبک ذوب‌آهن داشت و از ناحیه سر دچار خونریزی شد، اما در بازی ماند و شبی به‌یادماندنی را در فولادشهر رقم زد، یامگا در این مسابقه با سر بانداژ شده دو گل برای استقلال به ثمر رساند و خیلی سریع بین استقلالی‌ها محبوب شد.

شروع روزهای تلخ کوین

یامگا در تعطیلات نیم فصل استقلال برخورد شدیدی با امید حامدی‌فر پیدا کرد و اعلام خبر مصدومیت او همراه حواشی زیادی بود که او نمی‌تواند دیگر فوتبال بازی کند و چشمش را کامل از دست داده، انگیزه بالای یامگا باعث شد تا بعد از پشت سرگذاشتن چند عمل سخت و دشوار کم‌کم با عینک آفتابی و ظاهری خاص در ورزشگاه حاضر شود و بازی‌های استقلال را از نزدیک دنبال کند و شور هیجان فوتبال را از سکوها دنبال کند، او کمی بعد به تمرینات استقلال اضافه شد و همراه با بازیکنان به تمرین پرداخت و در ابتدای فصل جاری هم با حضور در تمرینات استقلال هواداران این تیم را امیدوار کرد که شرایط بازگشت به مسابقات را دارد، اما صحبت‌های امروز دکتر زارع پایانی بود برای رؤیاپردازی‌های تمام استقلالی‌های که فرانسوی استقلال را در میدان تصور می‌کردند!

 

نظر شما