شناسهٔ خبر: 68362356 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

برگی از تاریخ؛

اشک شوق حسینی بعد از حذف پرسپولیس

چهار سال پیش در چنین روزی، استقلال با برد شیرین مقابل پرسپولیس در ضربات پنالتی، فینالیست حذفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، چهار سال پیش در چنین روزی شاهد یکی از زیباترین دربی‌های چند سال اخیر در مرحله نیمه نهایی جام حذفی لیگ نوزدهم بودیم. جایی که استقلال و پرسپولیس بعد از پشت سر گذاشتن حریفان ریز و درشت خود، در نیمه نهایی به یکدیگر برخورد کردند تا پس از ۹ سال شاهد برگزاری دربی پایتخت در جام حذفی باشیم.

این بازی با گل زیبا و زودهنگام مهدی قایدی در دقیقه پنجم، نوید یک شهرآورد جذاب را داد. فشار شاگردان یحیی گل‌محمدی برای جبران گل خورده تا پایان نیمه نخست، موثر واقع نشد تا شاگردان مجیدی با برتری یک گله راهی رختکن شوند.

2072900

سرخپوشان بلافاصله بعد از شروع نیمه دوم، روی حرکت زیبای مهدی ترابی و پاس کات بک او، با شوت غیرقابل مهار بشار رسن به گل مساوی دست یافتند. بعد از این گل بازی از آب و تاب افتاد و تا دقیقه ۸۸ بدون اتفاق خاصی پیگیری شد. تا اینکه روی یک ارسال از سمت چپ زمین استقلال توسط کمال کامیابی‌نیا، علی علیپور با بغل پای دقیق گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند تا قرمزها در آستانه صعود به فینال قرار بگیرند.

واکنش فرهاد مجیدی به این گل، نگاه به ساعتش، ورود میلاد زکی‌پور به جای علی کریمی و البته جلو کشیدن محمد دانشگر بود. دو دقیقه تا پایان بازی مانده بود که ارسال محشر هیروه میلیچ با پای چپ روی دروازه پرسپولیس را محمد دانشگر با ضربه سر چکشی خود وارد دروازه رادوشوویچ کرد تا آبی‌ها همچنان زنده بمانند و کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

2072898

در وقت‌های اضافه اما برخلاف دقایق پایانی، اتفاق خاصی رخ نداد و بازی به ضربات مرگبار پنالتی کشیده شد. اولین ضربه را استقلال با وریا غفوری تبدیل به گل‌ کرد. سید حسین حسینی اما با واکنشی خوب ضربه نه چندان مطمئن احمد نور قرمزها را مهار کرد تا استقلال پیش بیفتد. دومین ضربه شاگردان فرهاد را هم شیخ دیاباته تبدیل به گل‌ کرد. عالیشاه گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند.

2072901

هیروه میلیچ بازی خوبش را با گل کردن سومین پنالتی تکمیل کرد. کریستین اوساگونا اما آخرین قاب از خود در فوتبال ایران را به با پنالتی عجیب و غریبش به نمایش گذاشت. حالا استقلال در آستانه بردن این ماراتن حساس قرار گرفت و ارسلان مطهری باید کار را تمام می‌کرد. پنالتی ارسلان هم خلاف جهت رادوشوویچ تبدیل به گل‌ شد و استقلال با بردی دراماتیک، راهی فینال جام حذفی شد.

2072899

نظر شما