شناسهٔ خبر: 68361062 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کدام خطوط هوایی پروازهای خود را به تل‌آویو و بیروت لغو کرده‌اند؟

به‌دنبال حمله گسترده حزب‌الله به اراضی اشغالی و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، شماری از خطوط هوایی بزرگ اروپایی پروازهای خود را به مقصد تل‌آویو و بیروت به حالت تعلیق درآوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، در پی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از حمله گسترده حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی در پاسخ اولیه به ترور فرمانده شهید «فواد شکر»، چندین شرکت هواپیمایی اروپایی معتبر پروازهای خود را به مقاصد تل‌آویو و بیروت به حالت تعلیق درآوردند.

خطوط هوایی «ایر فرانس» در بیانیه‌ای از تعلیق پروازها به تل‌آویو و بیروت دست کم تا پایان امروز(دوشنبه) خبر داد.

به گفته سخنگوی این شرکت هواپیمایی، ایر فرانس پس از ارزیابی شرایط جدید، امروز درباره تمدید تعلیق پروازها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

همچنین «بریتیش ایرویز» نیز در تصمیم مشابه تا چهارشنبه هفته جاری اقدام به تعلیق پروازهای رفت و برگشت به تل‌آویو گرفت.

«ویز ایر» مجارستان نیز پیش‌تر روی تارنمای این شرکت هوایی، بیانیه‌ای را منتشر و با اشاره به آنچه «تشدید شرایط در منطقه خواند» پروازهای رفت و برگشت به تل‌آویو را تا ۲۵ آگوست(دیروز-یکشنبه) تعلیق کرد. احتمال تمدید تعلیق‌ پروازهای این شرکت وجود دارد.

«اجین ایرلاینز» یونان نیز چندین پرواز دیروز این شرکت هواپیمایی را به تل‌آویو و بیروت تعلیق کرده بود که در بین آنها یک پرواز که برای امروز برنامه‌ریزی شده بود نیز به چشم می‌خورد.

خطوط هوایی «لوفت‌هانزا» آلمان نیز تعلیق تمام پروازهای رفت و برگشت به بیروت را تا ۳۰ سپتامبر و پروازها به تل‌آویو و تهران را تا دوم سپتامبر به حالت تعلیق درآورد.

هفته گذشته نیز خطوط هوایی دلتای آمریکا اعلام کرد که تعلیق پروازهای این خطوط هوایی به سرزمین‌های اشغالی تا ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) تمدید شده است.

تعلیق پروازها به سرزمین‌های اشغالی در حالی است که حزب الله لبنان در پاسخ اولیه به ترور «فواد شکر» صبح یکشنبه با صدها موشک و پهپاد به عمق راهبردی رژیم صهیونیستی حمله کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی تشدید تنش‌ها در منطقه، با صدور بیانیه‌ای از تقویت مواضع نیروهای آمریکایی در خاورمیانه با هدف حفاظت از رژیم صهیونیستی خبر داد.

نظر شما