شناسهٔ خبر: 6836000 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

پنج قاره

صاحب‌خبر -

ریزش مرگبار ساختمان
دست‌کم 11 نفر در حادثه ریزش ساختمان در شهر بمبئی هند جان باختند. پلیس محلی شهر بمبئی با بیان اینکه این ساختمان سه طبقه اوایل دیروز دچار حادثه شد، اعلام کرد: احتمال می‌رود تعداد زیادی از سکنه زیر آوار حبس شده باشند. گزارش‌ها حاکی از آن است که مسئولان شهری نسبت به ناایمن‌بودن این ساختمان برای سکونت هشدار داده بودند اما ساکنان آن از تخلیه ساختمان خودداری کرده بودند. در دو سال گذشته در حوادث مربوط به ریزش ساختمان‌های مسکونی در شهر بمبئی، بیش از صد نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ مهاجر غیرقانونی در چمدان
یک مراکشی که برادرش را در چمدان پنهان کرده و در صندوق عقب خودرو قرار داده بود تا او را به اروپا برساند، پس از عبور از مرز با پیکر بی‌جان او مواجه شد. برادر بزرگ‌تر ویزای اروپایی داشت و برادر کوچک‌تر قصد مهاجرت غیرقانونی، اما در چمدانی که دست‌کم پنج ساعت روی کشتی باری قرار گرفت، در گرمای تابستان خفه شد. این مرد 27ساله قصد داشت از شهر مرزی ملیا خود را به یک شهر دیگر اسپانیا یعنی آلمریا برساند و وارد اروپا شود. برادر 34ساله وی در آلمریا به پلیس اطلاع داد فردی را در صندوق عقب خودرو خود پنهان کرده اما دیگر دیر شده بود. شهر ملیا در شمال آفریقا متعلق به اسپانیا است و به سبب نزدیکی‌اش به مرز مراکش، بسیاری از مهاجران سعی می‌کنند از طریق این شهر خود را به اروپا برسانند. این در حالی است که پلیس اسپانیا دیوارهای شش متری در خط مرزی ایجاد کرده است و سالانه بسیاری از مهاجران جانشان را هنگام پریدن از این دیوارها از دست می‌دهند.

تعرض در کافی‌شاپ
مرد اهل «منهتن» آمریکا به جرم تجاوز به یک دختر 16ساله در دستشویی کافی‌شاپ دستگیر شد. «آزورمندی» 34ساله که پدر دو فرزند است و در یکی از ثروتمندترین شرکت‌های «نیویورک» کار می‌کرد در پی شکایتی مبنی بر تجاوز توسط پلیس در خانه‌اش بازداشت شد. «آزورمندی» قربانی خود را که به اتفاق دوستانش به کافی‌شاپ آمده بود، ملاقات کرد. پس از نوشیدن مشروبات الکلی او را به دستشویی کافی‌شاپ برد و در حالی که قربانی مست بود به او تجاوز کرد. قربانی پس از شکایت از او به پلیس، در گزارش خود گفت: با این مرد از طریق دوستانش آشنا شده است. «آزورمندی» تا روز محاکمه در حبس به‌سر می‌برد.

نظر شما