شناسهٔ خبر: 68359891 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شمار کشتي‌هاي هدف قرار گرفته توسط صنعا به 184 فروند رسيد

صاحب‌خبر -
شمار کشتي‌هاي هدف قرار گرفته توسط صنعا به 184 فروند رسيد
خبرگزاری آریا - صنعا بدون توقف، به اقدامات نظامی خود در زمینه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن تمامی کشتی‌های مرتبط با آن در حمایت از ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در گزارشی از صنعا خاطرنشان کرد: گذشته از آمار قابل‌ توجه 184 کشتی صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی که از سوی نیروهای یمنی هدف قرار گرفته اند، عملیات‌هایی از این دست میزان موفقیت نظامی و دقت نیروهای مسلح یمن را نیز نشان می‌دهد.
یمن اعلام کرده است که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است، از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند.
نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به باریکه غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.
در همین زمینه عبدالرحمن الشیبانی، تحلیلگر سیاسی یمنی به خبرنگار العالم گفت : «تا زمانی که حملات تجاوزکارانه و وحشیانه رژیم اسرائیل به باریکه غزه ادامه داشته باشد، عملیات دریایی و موشکی یمن به کشتی‌های حامی رژیم صهیونیستی نیز ادامه خواهد داشت.
نکته اینجاست که صنعا با توجه به واقعیت و همچنین اعتراف پنتاگون به عدم توقف حملات دریایی یمن، برتری آشکاری در نبرد از خود نشان داده و این امر ناشی از در اختیار داشتن زرادخانه عظیم نظامی است.
از سوی دیگر سایت‌های خبری آمریکایی و انگلیسی نیز اعلام کردند که عملیات یمن در حال افزایش است و با شکست دفاعی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای یمنی، قدرت بازدارندگی آمریکا و اسرائیل تضعیف شده است.
سرتیپ عابد الثور کارشناس نظامی یمنی در این‌باره گفت : «دشمن صهیونیستی در مواجهه با نیروهای یمنی کاملا شکست خورده است و نیروهای آمریکایی نیز نتوانسته‌اند کشتی‌های خود را وارد دریای سرخ کنند. اینک ورود به دریای سرخ به نفع آنها نیست.»
گزارش‌های غربی حاکی از آن است که عملیات صنعا و پهپادهای آن مفاهیم و قوانین جنگ را تغییر داده و در حال حاضر در صحنه جهانی نمی‌توان یمن را از نظر کمی و کیفی دست‌کم گرفت چرا که کنترل مهم‌ترین آب‌راه‌ها را در دست دارد.
بر اساس داده‌ها، تحرکات ائتلاف دریایی غرب علیه صنعا موفق به تغییر موضع نظامی یمن نشده است، بلکه پس از ماه‌ها این ائتلاف کاملا درمانده و منفعل به نظر می‌رسد.

نظر شما