شناسهٔ خبر: 68359663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

شگفتانه سید مقاومت

در چارچوب پاسخ اولیه به حمله رژیم‌صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، حزب‌الله لبنان طی یک عملیات چندمرحله‌ای ابتدا ۱۱پایگاه دفاع هوایی و موشکی دشمن در مسیر هدف اصلی در عمق سرزمین‌های اشغالیتل‌آویو را با چندصد موشک و پهپاد هدف گرفت. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -

حسین پاک؛  کارشناس مسائل منطقه

1-در چارچوب پاسخ اولیه به حمله رژیم‌صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، حزب‌الله لبنان طی یک عملیات چندمرحله‌ای ابتدا ۱۱پایگاه دفاع هوایی و موشکی دشمن در مسیر هدف اصلی در عمق سرزمین‌های اشغالی(تل‌آویو) را با چندصد موشک و پهپاد هدف گرفت. پس از آن پهپادها در مرحله دوم عملیات توانستند اهداف خود را در عمق سرزمین‌های اشغالی  مورد اصابت قرار دهند. این در حالی است که ادعاهای دشمن درخصوص انجام عملیات پیش‌دستانه نیز صحت ندارد؛ جزئیات اهداف مورد اصابت قرارگرفته در عمق سرزمین‌های اشغالی دیروز طی سخنرانی جناب سیدحسن نصرالله اعلام شد.
2-روز پنجشنبه فرمانده واحد پیش‌بینی حملات سنتکام در سرزمین‌های اشغالی حضور یافت و مسئولیت بخشی از عملیات دفاعی صهیونیست‌ها را در مقابل حملات مقاومت برعهده گرفت. رژیم‌صهیونیستی به‌این ترتیب نشان داد که به‌تنهایی حتی قادر به دفاع از خود در مقابل حملات گروه‌های مقاومت نیست.
3-یکی از ایده‌های اصلی شکل‌گیری سرزمین «یهود» این بود که نشان دهند قادر به حمایت از خود هستند و به‌تنهایی می‌توانند حملات را دفع کنند و پاسخ دهند؛ اما مرحله اول عملیات انتقامی حزب‌الله نشان داد این ستون اساسی شکل‌گیری رژیم نیز ترک‌های اساسی برداشته است.
4-رسانه‌های کشورهای مرتجع منطقه ازجمله سعودی و امارات حتی پا را از رسانه‌های دشمن صهیونیست فراتر گذاشتند و در ساعات اولیه پاسخ مقاومت را سانسور کردند؛ اما پس از اعتراف رسانه‌های دشمن ازجمله یدیعوت آحارونوت و دیگر منابع صهیونیستی، در حال اعتراف قطره‌چکانی هستند.
5-در همین حال رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند ۳نفر از پرسنل نیروی دریایی  این رژیم در حمله حزب‌الله به یک کشتی جنگی کلاس «دفورا» کشته و زخمی شده‌اند؛ همچنین ۲نفر از افسران در چارچوب مرحله اول عملیات که در آن 11پایگاه اساسی دفاع هوایی و موشکی هدف قرار گرفت، آسیب جدی دیده‌اند که وضع یکی از آنها وخیم است.
6-مرحله اول عملیات انتقامی مقاومت نشان داد رژیم‌صهیونیستی نه توان جلوگیری از حملات گسترده را دارد و نه می‌تواند از خود در مقابل این حملات دفاع کند. حال باید منتظر ماند و دید سید مقاومت مانند آن مغرب فراموش‌نشدنی در سال۲۰۰۶ که ناو دشمن را به آتش کشید، چه شگفتانه‌ای در دست دارد.

 

نظر شما