شناسهٔ خبر: 68359147 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کشف جسد سوخته دختر جوان؛ معمای پیچیده برای کارآگاهان جنایی

تحقیقات جنایی در مورد جسد سوخته‌ای که در حاشیه بزرگراه حکیم تهران پیدا شده است، در حالی آغاز شد که در گام اول باید هویت متوفی شناسایی شود.

صاحب‌خبر -
کشف جسد سوخته دختر جوان، معمای پیچیده برای کارآگاهان جنایی
کد خبر: 672424
|
۱۴۰۳/۰۶/۰۴ ۲۲:۲۶:۲۸

تحقیقات جنایی در مورد جسد سوخته‌ای که در حاشیه بزرگراه حکیم تهران پیدا شده است، در حالی آغاز شد که در گام اول باید هویت متوفی شناسایی شود.

به گزارش سایت جنایی، کشف این جسد را مرد رهگذری که از کنار گذر اتوبان حکیم عبور می‌‌کرد در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح دوم شهریور به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد. او در تماس با ماموران پلیس گفت: در حال گذر بودم که دیدم یک نفر در همان محوطه کنار گذر افتاده است. فکر کردم کارتن‌خواب است که آنجا خوابیده، رفتم تا بیدارش کنم، چون به نظرم آنجا محل پرخطری بود. وقتی نزدیک شدم، دیدم جسد سوخته یک دختر است. به همین خاطر سریع به پلیس زنگ زدم.

در پی این تماس ماموران سریع عازم محل شدند و پس از بررسی اولیه موضوع را به بازپرس کشیک قتل پایتخت اطلاع دادند. به این ترتیب دقایقی بعد تیم جنایی متشکل از بازپرس ویژه قتل، کارشناسان سازمان پزشکی قانونی، متخصصان اداره تشخیص هویت و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شدند. 

متخصصان پزشکی قانونی تهران پس از رسیدن به محل و معاینات اولیه اعلام کردند حدود ۱۲ ساعت از مرگ دختر جوان گذشته است. همچنین کارشناسان اداره تشخیص هویت گفتند شواهد نشان می‌دهد جسد از مکانی دیگری از سوی فرد یا افرادی به آنجا منتقل شده و بعد به آتش کشیده است. در عین حال متخصصان پزشکی قانونی و ماموران اداره تشخیص هویت با توجه به وضع جسد اعلام کردند هنوز معلوم نیست علت مرگ دختر چیست. بنابراین بازپرس دستور انتقال پیکر سوخته به پزشکی قانونی را صادر کرد.

این در حالی بود که همزمان کارآگاهان اداره دهم اطراف را گشتند اما کیف، گوشی یا اموالی که هویت مقتول را نشان دهد به دست نیاوردند. پس از آن پلیس تحقیقات روی پرونده زنان و دختران گمشده را شروع کرد تا شاید هویت مقتول را پیدا کند. با ادامه تحقیقات فرضیه انتقام‌گیری یا سرقت به عنوان احتمالات اولیه پلیس اداره دهم پلیس آگاهی بررسی در دستور کار قرار گرفت.

در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول و شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان به عنوان اولویت ماموران پلیس در دستور کار قرار گرفته است. پس از آن افشای انگیزه قاتلان در مرحله بعد کار راحت‌تری خواهد بود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما