شناسهٔ خبر: 68355560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول واحد رفاه زائر حرم مطهر بانوی کرامت خبر داد؛

اسکان روزانه بیش از هزار و ۲۰۰ زائر اربعینی در حرم بانوی کرامت

قم- مسئول واحد رفاه زائر حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در تمامی محل‌های اسکان حرم مطهر روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ زائر در بخش بانوان و آقایان اسکان داده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا قربان رعیت طی گفت‌وگویی با اشاره با فرا رسیدن اربعین حسینی و مراجعه زائران ایرانی و غیر ایرانی به حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در تمامی محل‌های اسکان حرم مطهر روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ زائر در بخش بانوان و آقایان اسکان داده می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود با برگشت زائران از اربعین این تعداد به ۲۵۰۰ نفر برسد که تمهیدات لازم برای این تعداد زائر نیز دیده شده است.

مسئول واحد رفاه زائر حرم مطهر بانوی کرامت افزود: تمامی زائران در شبستان نجمه خاتون، چادرهای اسکان در صحن جوادالائمه و زائر سرای کوثر اسکان داده می‌شوند و خیاط‌خانه نجمه خاتون مخصوص تعمیرات البسه خواهران نیز فعال است.

وی خاطر نشان کرد: شستشوی البسه ویژه زوار ایرانی خواهر در شبستان نجمه خاتون فعال است و شستشوی البسه زائران غیرایرانی نیز به‌صورت تفکیک خواهران و برادران در صحن جوادالائمه انجام می‌شود.

قربان رعیت تاکید کرد: اورژانس اجتماعی نیز در صحن جوادالائمه از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ عصر در خصوص هنجارهای اجتماعی و مشاوره‌های فرهنگی آماده خدمت‌رسانی است و بعد از اربعین ساعات ارائه خدمات افزایش خواهد داشت.

وی در پایان گفت: دوش‌های حمام به تفکیک خواهران و برادران مجموعاً ۴۲ چشمه بوده که در صحن صاحب‌الزمان تعبیه شده است و همچنین کالای خواب اعم از پتو و بالشت نیز برای استراحت زائران ارائه می‌شود.

نظر شما