شناسهٔ خبر: 68352678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

پیاده‌روی اربعین حسینی حماسه اسلام راستین

مشگین‌شهر- پیاده‌روی اربعین حسینی حماسه اسلام راستین، حماسه تقریب و حماسه دعوت از همه به راه اسلام است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها؛ شیرین اسلوب: امروز روز بیستم ماه صفر چهل روز بعد از واقعه غم انگیز و دلخراش عاشورا و مصادف با اربعین حسینی است، مسلمانان شیعه جهان در این روز مراسم سوگواری به یاد امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران با وفایش که در روز عاشورا به دست لشکریان یزید شهید شدند، برگزار می‌کنند.

اربعین یعنی چهلم، یعنی چهل روز از مصیبت آل پیامبر گذشت، یعنی چهل روزه که حضرت زینب چشمان امام حسن را ندیده، یعنی چهل روزه که ام البنین دیگر پسر ندارد، یعنی چهل روزه که رباب به علی اصغر شیر نداده است؛ مگر مصیبتی بالاتر از واقعه کربلا هم وجود دارد مگر نوه پیامبر با مردمان ناسپاس کوفه چه کرده بود بغض و کینه حضرت علی (ع) چه بود که مردمان کوفه این چنین کردند.

چهل روز از اسارت حضرت زینب گذشته و کاروان غرق در مصیبت خاندان بنی هاشم باز به کربلا رسید، می‌گویند امام سجاد و بنی هاشم سه روز بر مزار سالار شهیدان عزاداری کردند مگر رقیه سه ساله توانست دوری پدر را آن هم در خرابه شام تحمل کند.

در مشگین‌شهر نیز همانند سایر شهرها سوگواری‌ها بیشتر در ماه‌های محرم و صفر و به ویژه اربعین برگزار می‌شود و همه ساله در روز اربعین حسینی مردم متدین و ولایی مشگین‌شهر برای امام حسین (ع) و یارانش جمع می‌شوند و به عزاداری می‌پردازند.

از کوچه و خیابان که رد می‌شوی پذیرایی زن و بچه‌های مشگین شهر دیدنی است، چه خالصانه است مزه چای اربعین که در هیچ کجای عالم پیدا نمی‌کنی و رنگ ارادت دارد، طعم شیرین عشق به سیدالشهدا علیه السلام را در چشمان با محبت میزبانان که ملتمسانه در حال پذیرایی با یک لیوان چای از عزاداران سیدالشهدا می‌توان دید و چشید.

پیاده‌روی اربعین حسینی حماسه اسلام راستین

از پسری که دم خیابان ایستاده بود و در دستش سینی چایی گرفته بود پرسیدم این چایی برای چیست؟ گفت: کوچک‌ترین کاری که می‌توانم برای اربابم امام حسین انجام بدهم و از عزاداران آن حضرت پذیرایی بکنم.

در این روز تمامی مردم عشق و ارادت خود را به امام حسین و اهل بیتش نشان می‌دهند.

پیاده روی اربعین قدرتمندترین نماد همبستگی مسلمانان است

حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر پیاده روی اربعین را قدرتمندترین نماد همبستگی مسلمانان دانست و اظهار کرد: همه را زیر بیرق سرخ حسینی (ع) و با شعار «یا لثارات الحسین» به وحدت می‌رساند، نمادی از عشق و دلدادگی که حتی قلوب جاماندگان پیاده روی را نیز به عشاق طریق الحسین (ع) وصل می‌کند.

وی افزود: از مهم‌ترین کارکردهای آئین اربعین، زنده نگه داشتن یاد و خاطره سید و سالار شهیدان (ع) و یاران باوفای ایشان است که در پرتو شناخت فلسفه قیام و شهادت آن حضرت قابل اکتساب است.

پیاده‌روی اربعین حسینی حماسه اسلام راستین

مکتب عاشورا باید برای نسل جوان و نوجوان انقلاب تبیین شود

صادق صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین فرصتی برای نشان‌دادن عشق و ارادت همه ما به امام حسین (ع) است، اظهار کرد: امام حسین (ع) الگو و نماد ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم است و مکتب عاشورا باید برای نسل جوان و نوجوان انقلاب تبیین شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان مشگین شهر تصریح کرد: پیاده روی اربعین نمایش یکپارچگی مسلمانان جهان در مقابله با استکبار و کشورهای مزدور است و دشمنان دوست ندارند این گردهمایی عظیم حسینی به خوبی در جهان مخابره شود چون می‌ترسند وحدت مسلمانان جهان ذیل شعار «لبیک یا حسین» آنان را متزلزل و نابود کند.

پیاده‌روی اربعین حسینی حماسه اسلام راستینوی افزود: راهپیمای اربعین یک رزمایش جهانی برای نشان دادن استکبار ستیزی و حذف رژیم غاصب صهیونیستی است.

رقیه مرادی جوان ۱۶ ساله مشگین‌شهر در جمع عزاداران ابا عبدالله الحسین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: خوشحالم حتی با وجود شرایطی که همه دست به دست هم دادن تا این رویداد را پر شور نشان ندهند، باز هم مردم ما مردم ولایت مداری بودند و در این مراسم حضور پیدا کردند و عشق و دلدادگی خود را به ابا عبدالله الحسین (ع) نشان دادند.

پیاده‌روی اربعین حسینی حماسه اسلام راستین

به گزارش خبرنگار مهر، راهپیمایی اربعین بزرگترین همایش و نمایش وحدت و قدرت مسلمانان جهان است و می‌توان این حماسه را، حماسه‌ای برای اسلام راستین، حماسه تقریب، حماسه دعوت از همه به راه اسلام دانست که انقلاب اسلامی و مقاومت را تضمین می‌کند.

فضای اربعین حسینی در کربلا جز برای کسی که به این سفر رفته باشد قابل درک نیست حتی کسانی که عکس‌ها و فیلم‌های تهیه شده از پیاده‌روی اربعین حسینی در راه کربلا را می‌بینند، تا کسی در این سفر حضور نداشته باشد متوجه عظمت این سفر نمی‌شود.

مهم‌ترین ویژگی پیاده‌روی اربعین حسینی این است که تمام اتفاقات در سفر رخ می‌دهد و وقتی زائران به کربلا و حرم امام حسین علیه السلام می‌رسند در واقع سفر به پایان رسیده است و هرکسی در این مسیر پا می‌گذارد وفاداری صریح و علاقه شدید خود را به ساخت مقدس سیدالشهدا (ع) اعلام می‌کند.

نظر شما