شناسهٔ خبر: 68352389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خدمت‌رسانی درمانی به ۱۰ هزار زائر پیاده‌روی اربعین

رئیس درمانگاه موکب اوقاف فارس در شهر نجف اشرف، گفت: تاکنون به حدود ۱۰ هزار نفر از رائران حسینی خدمات درمانی ارائه داده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، روح الله کریمی، اظهار داشت: موکب درمانی حضرت جوادالائمه (ع) از 21 مردادماه در شهر نجف اشرف و در موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در حال خدمت‌رسانی به زائران حسینی است.

 وی افزود: این تیم درمانی تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی فارس قرار دارد و متشکل از شش پزشک خانم و دو پزشک مرد و دو نفر دندانپزشک است.

کریمی گفت: 20 پرستار که از این تعداد پرستار 14 نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، دو نفر ماما، پنج تکنسین دارویی و پنج نفر تیم پشتیبانی نیز از دیگر اعضای این موکب درمانی هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت ادامه داد: این تیم درمانی تاکنون با بیش از 9400 پذیرش، 800 سرم تراپی و 21 مورد اعزام بیمار به مراکز درمانی به خدمت رسانی به زائران پیاده روی اربعین پرداخته است.

وی با بیان این که خادمان حسینی این موکب درمانی به صورت خودجوش در این برنامه مشارکت دارند اظهار داشت: فعالیت‌های درمانی این موکب که برای سومین سال ارائه می‌شود توسط تیمی درمانی‌ صورت می‌گیرد که بدون چشمداشت و با استفاده از مرخصی شخصی در این موکب حضور دارند.

کریمی افزود: برخی از خانواده‌های این عزیزان نیز در فعالیت‌های مختلف موکب مشترک اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس و هیئت جوادالائمه شهرستان مرودشت خدمت رسانی می‌کنند.

شاخص‌ترین موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، در شهر نجف اشرف با همکاری موکب حضرت امام جواد (ع) شهر مرودشت برپا می‌شود که یکی از شاخصه‌های این موکب مشترک، ایجاد یک درمانگاه، با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت و با همکاری خیرین و نیات درمانی موقوفات استان فارس است.

انتهای پیام/424/

نظر شما