شناسهٔ خبر: 68349496 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

حزب‌الله ۱۱ پایگاه نظامی را هدف قرار داد؛

مرحله نخست عملیات واکنش به ترور «فواد شکر»

حزب‌الله لبنان صبح امروز با صدور بیانیه‌ای از مرحله نخست واکنش به ترور فواد شکر فرمانده بارز خود خبر داد که طی آن ده‌ها پایگاه نظامی اشغالگران هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -
مرحله نخست عملیات واکنش به ترور «فواد شکر»

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مرحله نخست عملیات با موفقیت کامل به پایان رسیده است و این مرحل ای بود که طی آن پادگانها و مراکز نظامی اسرائیلی هدف قرار گرفتند تا پهپادهای هجومی بتوانند به هدف مورد نظر در عمق رژیم صهیونیستی برسند و پهپادها طبق برنامه عبور کردند.

در این بیانیه آمده است: شمار موشکهای شلیک شده تاکنون بالغ بر ۳۲۰ موشک است و مراکزی که هدف قرار گرفتند، عبارتند از؛ پایگان میرون، مریض نافی زیو، زعتون، مرابض الزاعوره، السهل، کیلع، یوا، یردن و نفح در جولان اشغالی و پایگاههای عین زی تیم، راموت نفتالی.

بیانیه شماره ۳ حزب الله و سخنرانی سید حسن نصرالله

حزب‌الله لبنان بیانیه دیگری را در خصوص حمله رزمندگان لبنانی به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به ترور شهید «فؤاد شکر» از سوی رژیم صهیونیستی صادر کرد.

حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: به لطف خداوند متعال تمامی پهپادهای انتحاری در زمان‌های مشخص‌شده از تمامی سکوهای خود به پرواز درآمدند و ضمن عبور از مرزهای لبنان و فلسطین در مسیرهایی متعدد به سوی هدف مورد نظر حرکت کردند. در نتیجه عملیات نظامی امروز ما، انجام شد و به ثمر نشست.

در ادامه این بیانیه آمده است: ادعاهای دشمن در خصوص انجام عملیات پیش‌دستانه، حمله به برخی اهداف و شکست حمله مقاومت، ادعاهایی پوچ است و با وقایع میدانی در تضاد است. این ادعاها در سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان طی روز جاری تکذیب خواهد شد.

گفتنی است که صبح امروز یکشنبه ۲۵ آگوست ۲۰۲۴ حزب الله از واکنش اولیه به حمله ددمنشانه به ضاحیه بیروت که طی آن فواد شکر فرمانده بارز حزب الله به شهادت رسید، خبر داد.

صهیونیستها در شوک به سر می برند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تعطیلی دانشگاه «حیفا» و «مؤسسه فنی تخنیون» خبر دادند. این رسانه‌ها همچنین از آتش‌سوزی گسترده در سرزمین‌های اشغالی و آسیب‌دیدن شهرک‌های صهیونیست‌نشین خبر می‌دهند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تایید کردند که موشک‌های حزب‌الله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین «مانوت» و «راموت نفتالی» اصابت کرده و تلفاتی را در پی داشته است.

این رسانه‌ها همچنین از تعطیلی سواحل تفریحی اراضی اشغالی مانند «بیت یام» و «ریشون لتسیون» خبر دادند و اعلام کردند که آژیر هشدار همچنان در سرزمین‌های اشغالی به گوش می‌رسد. علاوه بر این منطقه دریاچه طبریا نیز از گردشگران تخلیه شده است.

اعلام وضعیت اضطراری ۴۸ ساعته در اراضی اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اعلام وضعیت اضطراری ۴۸ ساعته در سرزمین‌های اشغالی از ساعت ۶ صبح امروز به وقت محلی خبر دادند. این وضعیت اضطراری در پی حمله گسترده موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به ترور شهید «فؤاد شکر» از سوی رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بیان کردند که ارزیابی صهیونیست‌ها این است که حزب‌الله لبنان در ساعات پیشرو به «تل آویو» حمله خواهد کرد. فرودگاه بن گوریون رژیم صهیونیستی نیز از به تاخیر افتادن پروازهای صبح امروز این فرودگاه خبر داد و اعلام کرد که به دلیل وضعیت امنیتی پروازهای ورودی به فرودگاه‌های جایگزین منتقل خواهند شد.

 پناهگاه‌های عمومی تل‌آویو باز شد

در پی اولین پاسخ نظامی حزب‌الله لبنان؛ شهرداری تل‌آویو اعلام کرد: به واسطه تحولات امنیتی در شمال و به دستور فرماندهی جبهه داخلی، امروز صبح، شهرداری تمامی پناهگاههای عمومی شهرداری را باز کرده است. شهر تل‌آویو، ۲۴۰ پناهگاه عمومی دارد که در سراسر شهر پراکنده است.

سقوط یک پهپاد اسرائیلی در شمال لبنان

خبرگزاری رسمی لبنان (‌ان‌ان‌ای)، صبح امروز (یکشنبه)، خبر داد یک پهپاد اسرائیلی حدود ساعت ۶ صبح امروز به وقت محلی در منطقه «عین تنتا» سقوط کرده است. بر اساس این گزارش، گروهی از نیروهای ارتش لبنان بعد از دریافت گزارش سقوط این پهپاد به محل اعزام شده‌اند و آن را از کار انداخته‌اند.

مقاومت اسلامی لبنان تا لحظه انتشار این گزارش واکنشی به این خبر نشان نداده است.

این پهپاد در حالی در شمال لبنان سقوط کرده است که جنبش حزب‌الله لبنان، سحرگاه امروز، مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت و پهپاد هدف حمله گسترده قرار داد.

نظر شما