شناسهٔ خبر: 68349072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

آیین پاسداشت شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ در بیله‌سوار برگزار شد

توحید سیف

آیین پاسداشت شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ و روز بیله‌سوار در محل یادمان شهدای مرزداری این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، عصر شنبه سوم شهریور ماه ۱۴۰۳ آیین پاسداشت شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ با حضور آیت‌الله یدالله صفری نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان، حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل و جمعی از مسئولان و مردم بیله‌سوار در محل یادمان شهدای مرزداری این شهرستان برگزار شد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم گفت: شهدای مرزدار سال ۱۳۲۰ نماد غیرت و شجاعت مردم بیله‌سوار هستند، مردم این منطقه ۸۳ قبل همت خود را برای کشور داری و مرزداری نشان دادند.

آیت‌الله صفری افزود: امنیت این منطقه در طول تاریخ توسط مردم عزیز که مرزداران و ناموس‌داران کشورمان هستند تامین شده و رشادت‌های آنها یادگارانی مانند حماسه مرزداری و رشادت سوم شهریور را رقم زده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: یکی از وظایف اصلی ما در اداره کل میراث‌فرهنگی، میراث‌داری ارزش‌ها و رشادت‌هایی است که در طول تاریخ برای این آب و خاک و برای انسانیت اتفاق افتاده است.

حسن محمدی ادیب افزود: رشادت مرزداران بیله‌سواری در سوم شهریور ماه ۱۳۲۰ از جنس رشادت‌هایی است که در واقعه کربلا اتفاق افتاده و ما در تاریخمان ایثارگری‌هایی همانند آن در مقاطع مختلف به ویژه در زمان تجاوز دشمنان به خاک کشورمان تجربه کرده‌ایم.

او تاکید کرد: آیین پاسداشت شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ در بیله‌سوار فرصتی است برای قدردانی و گرامیداشت همه مرزداران این مرز و بوم که همواره برای حفظ خاک وطن ایثار کرده‌اند.

در انتهای این مراسم از خانواده سه شهید مرزداری که در واقعه سوم شهریور ۱۳۲۰ حاضر بودند قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما