شناسهٔ خبر: 68349057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

تولیدات نمدی هنرمندان صنایع‌دستی تربت حیدریه التیام بخش پای زائران پیاده کربلا شد

محمدعلی علی نژاد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت حیدریه از اهدای تولیدات نمدی هنرمندان صنایع‌دستی تربت حیدریه در قالب نذر اربعین به زائران کربلای معلی توسط زوج هنرمند صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌آریا، علی محمدی گفت: هر ساله جمعیت زیادی از عاشقان امام حسین (ع) برای حضور در پیاده روی بزرگ اربعین راهی کربلا می‌شوند، اما به دلایل مختلفی از جمله عدم آگاهی، متاسفانه دچار مشکلاتی هم‌چون تاول‌های آزاردهنده، ورم و دردهای پا، هم‌چنین به‌دلیل گرمای زیاد مسیر، گرمازده می‌شوند که در بعضی موارد ادامه مسیر برای آن‌ها بسیار سخت و طاقت فرسا می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: ناهید موذن و محمد حیدری زوج هنرمند و از صنعتگران موفق این شهرستان در قالب شرکت صنایع‌دستی و دانش بنیان نمد مرینوس با تولید کفی‌های نمدی کفش   ۱۰۰ درصد طبی و  دست‌ساز قدم بزرگی در رفع این مشکل برداشته و سفری راحت و به دور از این مشکلات  را به زائران حسینی تقدیم کرده اند.

محمدی تصریح کرد: امسال در حرکتی بزرگ، با اهدای کفی‌های طبی و نمدی به کاروان‌ها و زائران امام حسین (ع) با طرح بزرگ (نذر اربعین) شریک ثواب قدم‌های زائران در این حرکت  و ثواب بزرگ حسینی شدند.

او اظهار کرد: در این طرح کسانی که نتوانستند در مراسم اربعین امسال در کربلا باشند، با خرید نیم بهای هر تعداد از کفی‌ها و اهدا به زائران حسینی با شرکت نمد مرینوس همراه شدند و در ثواب هر قدم آنان به سمت کربلا شریک شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت حیدریه گفت: این زوج که نقش مهمی در احیای نمدمالی سنتی در این شهرستان داشته‌اند با بکارگیری خلاقیت و نوآوری در طرح‌ها و کاربری نمد، سبب حفظ، ترویج و معرفی نمدسنتی متناسب با سلیقه مخاطب امروزی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما