شناسهٔ خبر: 68348269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

شناخت امام زمان (عج) متوقف بر شناخت امام حسین (ع) است

امام جمعه گناوه گفت: اگر مردم بخواهند امام زمان (عج) را بشناسند باید امام حسین (ع) را بشناسند و شناخت امام زمان (عج) متوقف بر شناخت امام حسین (ع) است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی شنبه شب در مسجد «شهید حر خسروی» گناوه با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و ایام سوگواری ماه صفر اظهار داشت: امروز به برکت خون امام حسین (ع)، نام و قیام آن حضرت و اربعین حسینی در تمام عالم فراگیر و جهانی شده است.

امام جمعه گناوه با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری (ع) پیرامون نشانه‌های مؤمنان گفت: مؤمن با مسلمان متفاوت است و در متون روایی ما شیعیان مقصود از مؤمن، شیعیان هستند و هر جا در متون شیعی لفظ مؤمن به کار رفته منظور شیعه است.

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) در این روایت پنج نشانه مؤمن را ذکر فرموده است، گفت: خواندن ۵۱ رکعت نماز در شبانه روز، سجده بر خاک، انگشتر به دست راست کردن، بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در نماز و زیارت اربعین این پنج نشانه است.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین امام حسین (ع) نشأنه شیعه است، گفت: در این ایام همه شاهد مانور عظیم حسینی و عظمت همایش بزرگ اربعین هستیم.

کربلا و نهضت حسینی جهانی شد

وی ادامه داد: دشمن حتی تصور آن را هم نمی‌کرد که روزی نام امام حسین (ع) و کربلا و نهضت آن حضرت جهانی شود.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه شناخت امام حسین (ع) پیش زمینه شناخت امام زمان (عج) است، گفت: اگر مردم بخواهند امام زمان (عج) را بشناسند باید امام حسین (ع) را بشناسند و تا زمانی که امام حسین (ع) را نشناسند، امام زمان (عج) را نیز نخواهند شناخت و لذا شناخت امام زمان (عج) متوقف بر شناخت امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) نهمین فرزند امام حسین (ع) و آخرین ذخیره الهی است و لبیکی که امروز به عنوان «لبیک یا حسین» گفته می‌شود به معنای «لبیک یا امام عصر (عج)» است.

وی گفت: هنگامی که امام زمان (عج) ظهور می‌کند اولین ندای حضرت جمله «یا اهل العالم إن جدّی الحسین (ع) قتلوه عطشاناً» خواهد بود.

وی ادامه داد: جابر بن عبدالله انصاری نخستین زائر کوی امام حسین (ع) بود و این نعمت و توفیق بزرگ، چهل روز بعد از شهادت آن حضرت نصیب جابر شد.

به مناسبت اربعین حسینی، مردم مؤمن و متدین شهرها و روستاهای شهرستان گناوه با برگزاری آئین‌های ویژه به عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش پرداخته‌اند و به همین مناسبت آئین‌های عزاداری، سینه زنی سنتی، زنجیرزنی، سنج و دمام، در اماکن مقدس، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد با حضور پرشور اقشار مختلف مردم شهرستان در حال برگزاری است.

همچنین برنامه‌های مختلف عزاداری هیئت‌ها، مساجد و اماکن مقدس در سراسر شهرستان گناوه در ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما