شناسهٔ خبر: 68346477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه قصر شیرین:

اربعین حسینی روز شوکت و عزت اسلام عزیز است

حوزه/ روح اربعین با جمع و جماعت است، همچنان که نمازهای جمعه و جماعات با همین جمع و جماعت، معنا پیدا می کنند. شکل گیری چنین اجتماعاتی به بهترین و با شکوه ترین شکل در اربعین حسینی، تحقق می یابد.ش

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام صادق صالحی، امام جمعه قصر شیرین کرمانشاه در گفت و گو با خبرگزاری حوزه گفت: امام حسن عسکری علیه الاسلام فرمودند: «عَلاماتُ المُؤمِنِ خَمسٌ: صَلاةُ الخَمسینَ، وزِیارَةُ الأَربَعینَ، وَالتَّخَتُّمُ فِی الیَمینِ، و تَعفیرُ الجَبینِ وَالجَهرُ بِ «بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ: نشانه های مؤمن، پنج چیز است:گزاردن پنجاه رکعت نماز در شبانه روز، خواندن زیارت اربعین، انگشتری را در دست راست کردن، پیشانی بر خاک نهادن در برابر خدا، و بلند گفتن «بسم اللّه الرحمن الرحیم.»

وی با بیان اینکه اربعین حسینی، روز شوکت و عزت اسلام عزیز است و هر سال بر این عظمت و شکوه آن افزوده می شود، اظهار کرد: روح اربعین با جمع و جماعت است، همچنان که نمازهای جمعه و جماعات با همین جمع و جماعت، معنا پیدا می کنند. شکل گیری چنین اجتماعاتی به بهترین و با شکوه ترین شکل در اربعین حسینی، تحقق می یابد.

امام جمعه قصر شیرین در ادامه با اشاره به الگوبرداری از پیاده روی اربعین برای سایر برنامه ها و طرح های کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، یادآور شد: ما باید همه زیبایی ها و حرکت پرشور مردمی و ایثار و انفاق اتفاق افتاده در پیاده روی اربعین را در سایر شئون و برنامه های کشور پیاده سازی کنیم که قطعا خیلی زود شاهد آثار و برکات و نتایج مثبت آن خواهیم بود.

وی اضافه کرد: نکته بسیار مهمی که در اربعین باید به آن توجه شود، قضیه مردمی بودن آن است. هیچ چیز نباید این حرکت عظیم مردمی و نقش نهادها و مجموعه های خودجوش مردمی را تحت شعاع قرار دهد. همیشه اثبات شده، هر امری که با مردم پیوند خورده است، ماندگارتر و اثرگذارتر بوده است. تاکید مقام معظم رهبری نیز بر تقویت و صیانت از حضور و نقش آفرینی مردم در کلیه برنامه های فرهنگی از جمله اربعین است.

حجت الاسلام صالحی افزود: اربعین حسینی به نمادی از اتحاد میان مذاهب و اقوام مختلف ایرانی و همچنین اتحاد میان پیروان مذاهب اسلامی و پیروان ادیان مختلف تبدیل شده است و همین حقیقت، موجب شده است که جریان استکبار و جبهه شرک و کفر تلاش کنند، این حرکت عظیم را در رسانه های جهانی به نمایش نگذارند. البته که موفق نخواهند شد و گسترش و حضور پر شمار مردم از کشورهای مختلف در این رویداد عظیم معنوی و انسان ساز، این حقیقت را اثبات کرده است.

نظر شما