شناسهٔ خبر: 68346095 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

دوره آموزش کامل دستیار دندانپزشک

اگر نیاز به یادگیری مهارت برای ورود به بازار کار دارید می توانید با یادگیری مهارت هایی چون دستیار دندانپزشک ، نسخه پیچی داروخانه ، دستیار پزشک، کمک پرستاری و ثبت نام در مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران به راحتی وارد بازار کار شوید.

صاحب‌خبر -

دوره آموزش کامل دستیار دندانپزشک

دستیار دندانپزشک یا تکنسین دندانپزشک فردی است که در کنار دکتر دندانپزشک کارهای اولیه و آماده سازی بیمار را انجام ‌می‌دهد و در طول درمان در کنار پزشک قرار دارد. دوره آموزش کامل دستیار دندانپزشک با بروز ترین روش‌ها این افراد را تربیت آماده ورود به بازار کار ‌می‌کند.

هزینه دوره دستیار دندانپزشک در انجمن پرستاری ایران طبق مصوبه وزارت بهداشت بوده و ‌می‌توانید به صورت اقساطی پرداخت کنید. تمامی‌مراحل یادگیری و برگزاری کلاس‌ها زیر نظر این مرکز قرار دارد. پس از پایان دوره مدرک بین المللی دستیار دندانپزشکی به شرکت کنندگان داده ‌می‌شود که قابل ترجمه و ارائه در کشورهای دیگر جهت مهاجرت ‌می‌باشد.

برای ثبت نام در دوره دستیار دندانپزشک ‌می‌توانید به سایت مرکز انجمن پرستاری ایران به نشانی (nursing-education.ir) مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید. شماره تماس: 02166575754

دستیار دندانپزشکی کیست ؟

دستیاران دندانپزشک با دندانپزشکان و سایر متخصصان بهداشت دهان کار ‌می‌کنند تا کارهای معمول در مطب دندانپزشکی را انجام دهند و به دندانپزشکان اجازه ‌می‌دهند بیماران بیشتری را ببینند و وقت خود را صرف کار روی روش‌های پیچیده تر کنند. نیاز به دستیاران دندانپزشکی آموزش دیده بیش از هر زمان دیگری است زیرا تعداد مطب‌های دندانپزشکی همچنان در حال افزایش است تا نیازهای روز افزون برای خدمات دندانپزشکی پیشگیرانه را برآورده کند.

هزینه دوره دستیار دندانپزشک

تعرفه و هزینه شرکت در دوره‌های دستیار دندانپزشکی در سال 1403 باتوجه به تعرفه مصوبه وزارت بهداشت ‌می‌باشد. در انجمن پرستاری ایران شما ‌می‌توانید با بهترین و مناسب ترین قیمت در این دوره‌ها حضور پیدا کرده و سپس به بازار کار معرفی شوید. برای دریافت مدرک بین المللی دستیار دندانپزشکی نیز به همراه هزینه اولیه محاسبه شده و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی نمی‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه دوره دستیار دندانپزشک ‌می‌توانید به سایت انجمن پرستاری ایران مراجعه کرده و یا با ما تماس بگیرید. 02166575754

حقوق دستیار دندانپزشک

در سال 1403 حقوق دستیاران دندانپزشک طبق قانون کار محاسبه شده و برای یک فرد مبتدی و تازه کار از 8 میلیون شروع ‌می‌شود. حقوق و درآمد دستیار دندانپزشک 1403 ‌می‌تواند طبق شرایطی که فرد دارد متفاوت باشد، بطور مثال داشتن سابقه کار درخشان و مهارت بالا باعث ‌می‌شود تا حقوق دستیار دندانپزشک بالاتر برود و ‌می‌تواند را کسب درآمد خوبی باشد.

ثبت نام در دوره دستیار دندانپزشکی

شرکت در دوره‌های دستیار دندانپزشک در انجمن پرستاری ایران دارای دو گروه درس عملی و تئوری ‌می‌باشد و کارآموزان بیشتر فضای درسی خود را در محیط‌های واقعی و به صورت عملی و کاربردی آموزش ‌می‌بینند.

برای ثبت نام در دوره دستیار دندانپزشک به سایت انجمن پرستاری ایران مراجعه کرده و در قسمت دوره‌ها وارد دوره دستیار دندانپزشک یا تکنسین دندانپزشک شوید تا علاوه بر کسب اطلاعات لازم در این دوره شرکت کنید.

همچنین ‌می‌توانید به صورت حضوری به محل انجمن پرستاری ایران به نشانی تهران، میدان انقلاب خیابان آزادی روبه روی ایستگاه بی آرتی قریب نبش خیابان والعصر پلاک ۱۰۹ ساختمان پزشکان تمجیدی طبقه ۴ مراجعه کنید. لازم به ذکر است ثبت نام در دوره دستیار دندان پزشک و سایر دوره‌های انجمن پرستاری ازجمله دوره فوریت های پزشکی و همچنین دوره دستیار پزشک به صورت اینترنتی ‌می‌باشد و به راحتی ‌می‌توان در سایت ثبت نام خود را تکمیل کنید.

دوره آموزش کامل دستیار دندانپزشک

مدرک بین المللی دستیار دندانپزشکی

همیشه یکی از نگرانی‌های کارآموزان اعتبار مدرک دوره‌ها ‌می‌باشد و اینکه آیا ‌می‌توان با مدرک ارائه شده شروع به فعالیت کرد؟ این مدرک‌ها چه مدت اعتیار دارند؟

باید گفت مدرک اعطا شده در پایان دوره کامل دستیار دنداپزشک در انجمن پرستاری ایران به صورت دائ‌می‌اعتبار دارید و همچنین این مدرک زیر نظر وزارت بهداشت ‌می‌باشد و ‌می‌توان با آن در هر کجای ایران در دندانپزشکی‌ها و مراکز بهداشت و درمان مشغول به کار شد.

یکی دیگر از مزیت‌های دوره آموزش کامل دستیار دندانپزشکی این است که مدرک بین المللی دستیار دندانپزشکی به شما داده ‌می‌شود که قابل ترجمه است. برای اطلاع از شرایط مهاجرت با مدرک دستیار دندانپزشک و تکنسین دندانپزشکی به سایت انجمن پرستاری ایران مراجعه کنید.

سر فصل‌های دوره دستیار دندانپزشک

در این دوره بطور کامل تمام مباحثی که نیاز است یک دستیار دندان پزشک با آن آشنا باشد پوشش داده ‌می‌شود. بطور کلی سر فصل‌های دوره آموزش کامل دستیار دندان پزشک و تکنسین دندانپزشکی شامل موارد زیر ‌می‌شود:

  • آناتومی‌و مورفولوژی
  • تجهیزات دندانپزشکی
  • دندانپزشکی در کلینیک
  • مواد دندانپزشکی
  • ترمیمی
  • اندو
  • پروتز
  • رادیولوژی
  • جراحی و کنترل درد
  • اطفال و پیشگیری
  • ارتودنسی
  • پریو
  • کنترل عفونت
  • ایمپلنت
  • مدیریت مطب و اخلاق و اصول منشی گری
  • اورژانس

این دوره هم بصورت تئوری و هم بصورت عملی و کارگاهی ارائه ‌می‌شود. شرکت کنندگان بیشتر با فضای واقعی کار آشنا شده و تمامی‌چالش‌ها و مسائلی که ممکن است پیش روی یک تکنسین دندانپزشک قرار بگیرد را آموزش ‌می‌بینند و یک فرد متخصص و کاملا آماده کار تبدیل ‌می‌شوند.

دستیار دندانپزشکی چه کار ‌می‌کند؟

دستیاران دندانپزشکی اعضای مه‌می‌از تیم دندانپزشکی هستند. آنها از دندانپزشکان و بهداشتکاران دندان در کارهای مختلف، از جمله خوش آمد گویی و آماده سازی بیماران، به دست آوردن علائم و نشانه‌های اولیه حیاتی، انجام تست‌های تشخیصی، ایجاد قالب‌های آزمایشگاهی، گرفتن عکس اشعه ایکس و کمک به دندانپزشک در تمامی‌بازدیدها و اقدامات دندانپزشکی، پشتیبانی ‌می‌کنند. دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی، و همچنین تماس‌های بعدی، معمولاً توسط دستیار دندانپزشک در بسیاری از عمل‌ها تکمیل می‌شوند. شما همچنین ‌می‌توانید انواع مختلفی از وظایف آزمایشگاهی مانند پولیش کرونر، کاربرد سیلانت، کاربرد فلوراید و بی حسی موضعی را انجام دهید.

دوره آموزش کامل دستیار دندانپزشک

وظایف تکنسین دندانپزشک

دستیاران دندانپزشکی وظایف زیادی را انجام ‌می‌دهند، از مراقبت از بیمار و گرفتن عکس با اشعه ایکس گرفته تا ثبت و برنامه ریزی قرار ملاقات. وظایف خاص بسته به ایالت و مطب دندانپزشکی که در آن کار ‌می‌کنند متفاوت است.

دستیاران دندانپزشکی به طور معمول وظایف مهم مختلفی را انجام ‌می‌دهند، از جمله:

  • برنامه ریزی برای قرار ملاقات بیمار.
  • آماده سازی بیماران و محل کار برای درمان‌ها و روش‌ها.
  • استریل کردن و آماده سازی وسایل دندانپزشکی.
  • کمک به دندانپزشکان در حین اعمال دندانپزشکی
  • آموزش صحیح بهداشت دهان و دندان به بیماران
  • پردازش اشعه ایکس و تکمیل وظایف آزمایشگاهی زیر نظر دندانپزشک.
  • ثبت و به روز رسانی سوابق درمان دندانپزشکی بیماران.
  • کار با بیماران در قبض و پرداخت.
  • انجام سایر رویه‌های صندلی.

برنامه دستیار دندانپزشکی در انجمن پرستاری ایران تهران یک دوره فنی حرفه ای است که برای ارائه برنامه‌های آموزشی لازم برای شروع کار در مطب دندانپزشکی طراحی شده است. این یک برنامه عملی است که بر تجهیز شما به دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت به عنوان دستیار دندانپزشک تمرکز دارد.

دوره دستیار و تکنسین دندانپزشکی انجمن پرستاری

همانطور که گفته شد دستیار دندانپزشک یک فرد همیشه همراه پزشک ‌می‌باشد که در کارهای تخصصی و آماده سازی بیمار به پزشک کمک ‌می‌کند. پس از ثبت نام در دوره آموزش کامل دستیار دندانپزشکی و پایان آموزش خود، مرکز انجمن پرستاری ایران شما را به مراکز و دندانپزشکی‌های معتبر معرفی ‌می‌کند و ‌می‌توانید بلافاصله پس از اتمام دوره وارد بازار کار شوید. اگر علاقه مند به کار در دندانپزشکی و مراکز بهداشت دهان و دندان هستید این دوره راه ورود به بازار کار ‌می‌باشد.

تماس با انجمن پرستاری: 02166575754

برچسب‌ها:

نظر شما