شناسهٔ خبر: 68345795 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

تقویت زیرساخت های صادرات گوشت مرغ در خوزستان| یک زنجیره تولید مرغ آماده بهره‌برداری است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یک زنجیره تولید گوشت مرغ با ظرفیت جوجه‌ریزی یک میلیون قطعه در خوزستان آماده بهره‌برداری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، عبدالامیر نیرومند روز شنبه در جمع خبرنگاران خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای تولید مواد پروتئینی، افزایش تولید و حفظ سطح تولید در استان گفت: سال گذشته حدود ۶۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که با رشد حدود ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

وی بخش دامپروری سازمان جهاد کشاورزی خوزستان را یکی از بخش‌های بسیار مهم این سازمان برشمرد و بیان کرد: ۲ زنجیره گوشت مرغ نیز با ظرفیت حدود سه میلیون قطعه با هدف مدیریت بهتر بازار مرغ در استان راه‌اندازی و فعال شدند.

نیرومند گفت: ۲ کشتارگاه کاملا مدرن و صنعتی نیز به زودی در استان افتتاح خواهند شد که به عرضه و صادرات مرغ کمک خواهند کرد.

راه‌اندازی حدود ۶۵۰ واحد جدید مرغداری در استان در دستور کار است

وی با بیان اینکه چنین اقداماتی موجب افزایش تولید صادرات مرغ خواهد شد گفت: راه‌اندازی حدود ۶۵۰ واحد جدید مرغداری در استان در دستور کار است که برخی به چرخه تولید اضافه شدند و تعدادی نیز در حال ساخت و یا اخذ استعلام و مراحل اداری هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار امیدواری کرد با این اقدامات استان خوزستان به عنوان قطب تولید گوشت مرغ کشور در آینده بسیار نزدیک تبدیل شود.

نیرومند در خصوص تولید خوراک دام در خوزستان نیز گفت: کمیته کنترل کیفی خوزستان با هدف افزایش کیفیت و نظارت بر کنترل کیفی کارخانجات با حضور دستگاه‌های متولی در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تشکیل و نظارت بر کارخانجات تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در حال انجام است؛ در نظر داریم مصرف خام این نهاده‌ها را کاهش و به سمت خوراک آماده برویم تا هم مصرف خوراک دام خام کمتر شود و هم هزینه تولید کاهش یابد.

تعاونی شترداران خوزستان تشکیل شد

نیرومند با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت و توسعه تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش دامپروری اظهارکرد: برخی تعاونی‌ها مانند تعاونی شترداران برای نخستین بار با هدف حمایت از شهرداران در خوزستان ایجاد شده و نهاده‌هایی در اختیار آنها قرار داده شده است.

وی گفت: بزودی اعتبارات خاصی برای احداث اولین مرکز شیر کاملا صنعتی شتر اختصاص خواهد یافت تا با احداث این مرکز شیر به صورت کاملا پاستوریزه و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.

نیرومند بیان کرد: گاومیش یکی از دامهای شاخص خوزستان محسوب می‌شود که با برند شیر گاومیش خوزستان در بسته‌بندی‌های متفاوت در حال تولید و عرضه در بازار است.

وی حمایت از زنبورداران را از دیگر اهداف سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد و گفت: نخستین آزمایشگاه مدرن کنترل کیفی را با هدف کنترل کیفی عسل‌های تولیدی در استان راه‌اندازی شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه زنبورداران تصریح کرد: تلاش بر این است علاوه بر تولید عسل سایر فراورده‌های زنبور که از نظر اقتصادی اهمیت دارند تولید و با سودآوری بهتری همراه باشد.

نیرومند ادامه داد: برندسازی عسل خوزستان نیز انجام شده و عسل ویژه خوزستان با برند استان در حال تولید و عرضه به بازار است.

وی بر ضرورت ورود سرمایه‌گذاران به بخش دامپروری تاکید و بیان کرد: کمیته سرمایه‌گذاری بخش دامپروری در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با هدف حمایت و تشویق علاقمندان به احداث مگاپروژه‌های صنعت دامپروری تشکیل شده و افرادی نیز مراجعه کردند که در حال رفع مشکلات آنها هستیم.

وی از سرمایه‌گذاران و فعالان دامپروری صنعتی تقاضا کرد از مشاوره رایگان سازمان جهاد کشاورزی استفاده کنند تا واحدهای مرغداری و دامداری صنعتی در استان احداث کنند.

نظر شما