شناسهٔ خبر: 68344928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تکذیب شایعات درباره سهمیه آرد اردبیل

دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیل گفت: سهمیه آرد استان اردبیل به کشور عراق ارسال نشده و مردم به چنین شایعاتی توجه نکنند.

صاحب‌خبر -

رضوان باقلاچی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: نه تنها سهمیه آرد استان اردبیل کم نشده بلکه با رایزنی‌های انجام شده بالاترین سرانه توزیع آرد متعلق به استان اردبیل است و همچنان شاهد فعالیت نانوایی‌ها و تأمین نان مردم در مناطق مختلف استان هستیم.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه سهمیه آرد استان به موکب‌ها داده نشده و یا ارسالی به کشور عراق انجام ندادیم بلکه سعی ما بر این بوده تا بالاترین سرانه توزیع آرد را با توجه به شرایط گردشگری این استان از طریق مسئولان کشوری به نانوایی‌های استان اردبیل ابلاغ شود.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیل به ثبت‌نام 29 هزار زائر اربعین حسینی در سامانه سماح از استان اردبیل اشاره کرد و گفت: سال گذشته آمار زائران ثبت‌نامی در این سامانه 26 هزار نفر بوده که امسال با افزایش سه هزار نفری به 29 هزار زائر رسیده است.

باقلاچی افزود: 2 هزار و 900 نفر افزایش ظرفیت را در اعزام زائران به عتبات عالیات شاهد هستیم که با توجه به تمهیدات و پیش‌بینی‌های انجام شده، گذر از مرز مهران و سایر مرزها برای زائران به راحتی انجام می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی از لحاظ تغذیه، اسکان و ارائه خدمات به زائران وجود ندارد و تنها مشکلی که زائران را رنج می‌دهد، کمبود خودرو برای جابجایی زائران در داخل کشور عراق است که در این زمینه انتظار می‌رود زائران با صبر و حوصله بیشتر نسبت به جابجایی در مسیرهای مختلف اقدام کنند.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیل اضافه کرد: به معنای واقعی عراقی‌ها خانه و کاشانه خود را به همراه تمام امکاناتشان به روی زائران باز کرده و بیش از 90 درصد موکب‌ها و ارائه خدمات تغذیه، اسکان و حضور زائران در کشور عراق با همت خود آنها انجام می‌شود و تنها 10 درصد ارائه خدمات با ایرانی‌ها است.

باقلاچی بیان کرد: به اندازه کافی محل استراحت و تغذیه برای زائران اربعین حسینی تدارک دیده شده ولی اکثر زائران ایرانی علاقه‌مند هستند تا در موکب‌های استان استراحت و اسکان خود را انجام دهند که این امر برخی مشکلات و نارسایی‌ها را به وجود آورده است.

وی در ادامه یادآور شد: در نجف صحن حضرت زهرا (س) فضای خوبی برای حضور و اسکان زائران فراهم آورده و در کربلا نیز سهم عقیله بنی‌هاشم امکان اسکان و تغذیه را با همراهی موکب‌ها مهیا کرده است. امیدواریم با اتمام صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) مشکل اسکان زائران ایرانی در سال‌های آینده برطرف شده و موکب‌داران بتوانند بهترین خدمات را ارائه کنند.

باقلاچی گفت: امیدواریم زائران در کوتاهترین زمان نسبت به زیارت و حضور در این مراسم اقدام و بازگشت خود را در سریعترین زمان انجام دهند تا مشکلاتی متوجه آنها نشود. در مسیرها به اندازه کافی سرویس‌های بهداشتی، حمام و محل اقامت و استراحت مهیا شده و در خود کربلا نیز به رغم همه محدودیت‌ها، شرایط خدمت‌رسانی به زائران را به شکل مناسب شاهد هستیم.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیل به برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در روز اربعین اشاره کرد و ادامه داد: بعد از قرائت زیارت اربعین و مراسم مداحی، از ساعت 11 صبح فردا پیاده‌روی از مسیر امامزاده سید صالح تا امامزاده سید صدرالدین در اردبیل برگزار خواهد شد که امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 15 هزار نفر در این همایش شرکت کنند.

باقلاچی خاطرنشان کرد: این مراسم به نماز ظهر و برپایی سفره احسان ختم خواهد شد و علاوه بر اردبیل، در سایر شهرهای استان نیز مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرهای مختلف و در مسیرهای تعیین شده، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/131

نظر شما