شناسهٔ خبر: 68344779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

بایدن حمایت واشنگتن از کی‌یف را «تزلزل‌ناپذیر» خواند

بر اساس بیانیه کاخ سفید، این بسته کمکی نظامی جدید برای اوکراین شامل موشک‌های دفاع هوایی، تجهیزات رهگیری و رصد پهپاد، موشک‌های ضد زره و مهمات می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مقام‌های مطلع گفتند، بایدن با زلنسکی در مورد تازه‌ترین تحولات میدانی جنگ صحبت کرده و بسته جدید کمک نظامی را پیش از روز استقلال اوکراین که امروز (شنبه) برگزار می‌شود، اعلام کرده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بر حمایت مجدد واشنگتن از کی‌یف تاکید کرد و آن را «تزلزل‌ناپذیر» خواند.

همچنین «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بعد از گفت‌وگو با «رستم امروف» همتای اوکراینی خود، در رسانه‌های اجتماعی خبر کمک ۱۲۵ میلیون دلاری نظامی به کی‌یف را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس بیانیه کاخ سفید، این بسته کمکی نظامی جدید برای اوکراین شامل موشک‌های دفاع هوایی، تجهیزات رهگیری و رصد پهپاد، موشک‌های ضد زره و مهمات می‌شود.

زلنسکی نیز در بیانیه‌ای پس از اعلام این خبر گفت: «اوکراین به‌شدت به تامین تسلیحات از بسته‌های اعلام شده، به‌ویژه سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر برای حفاظت قابل اعتماد از شهرها، جوامع و زیرساخت‌های حیاتی نیاز دارد.»

نظر شما