شناسهٔ خبر: 68338127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در دیدار با وزیر امورخارجه؛

بازگشایی گذر مرزی با ترکمنستان در دستور کار رییس جمهور قرار گرفت

بجنورد_ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی گذر مرزی با ترکمنستان در سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران اسلامی در دستور کار رییس جمهور قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مطالبه به حق مردم خراسان شمالی نسبت به بازگشایی گذر مرزی و ایجاد بازارچه مرزی «پرسه‌سو» از دولت‌مردان اظهار کرد: با عنایت به اینکه وزیر امور خارجه نسبت به گسترش روابط منطقه‌ای تاکید ویژه دارند، در دیدار با آقای عراقچی پیگیر این موضوع بودم.

نماینده مردم بجنورد، مانه، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دیدار با وزیر امور خارجه مقرر شد این مطالبه در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور ترکمنستان به ایران اسلامی در دستور کار رئیس جمهور قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: تجربه نشان می‌دهد به ثمر رسیدن این مسئله با پیگیری شخص رئیس جمهور محقق خواهد شد و با عنایت به فضای حاکم بر وزارت امورخارجه در دولت چهاردهم نسب به حل آن خوشبین هستم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد گذر مرزری در شهرستان راز و جرگلان علاوه بر اثرات اقتصادی، تعاملات فرهنگی این منطقه را نیز گسترش خواهد داد.

نظر شما