شناسهٔ خبر: 68337323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه ونزوئلا با عراقچی

وزیر امور خارجه ونزوئلا در تماسی تلفنی با سیدعباس عراقچی، ضمن تبریک انتخاب ایشان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ابراز اطمینان نمود پیگیری توافقنامه‌ها و اسناد همکاری‌های دوجانبه در دولت جدید مورد اهتمام ویژه مقام‌های دو کشور خواهد بود.

صاحب‌خبر -

ایوان خیل پینتو با ابلاغ سلام های گرم و مراتب تبریک نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به پزشکیان، از اراده کشورش برای تداوم همکاری و پیشبرد موضوعات در دستور کار روابط با ایران خبر داد.  

عراقچی نیز با تشکر از پیام تبریک رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ونزوئلا، این کشور را دارای جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دانست و بر تداوم نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به منطقه آمریکای لاتین خاصه ونزوئلا در دولت جدید تاکید نمود.

عراقچی با اشاره به پیام تبریک پزشکیان به مناسبت انتخاب مجدد نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی این کشور دوست را محکوم کرد.

وزیران امور خارجه ایران و ونزوئلا آمادگی دو دولت برای تبادل هیات‌های بلندپایه و ادامه گفتگوها به منظور پیشبرد موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و یافتن زمینه‌های جدید همکاری را ابراز داشتند./ ایلنا

 

نظر شما