شناسهٔ خبر: 68336977 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

«بی‌ام‌و» جای تسلا را گرفت

شرکت آلمانی بی‌ام‌و در ماه ژوئیه برای اولین بار از تسلای آمریکا عبور کرد و در صدر فروش بازار خودروهای الکتریکی اروپا قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، گزارش یک مرکز تحقیقات خودرو نشان می‌دهد که شرکت آلمانی بی‌ام‌و در ماه ژوئیه برای اولین بار در صدر فروش بازار خودروهای الکتریکی اروپا قرار گرفته و اگرچه سایر رقبا با مشکل مواجه بودند، این شرکت افزایش تقاضا را ثبت کرده است.

به گفته مرکز تحقیقاتی جاتو دینامیک Jato Dynamics، این خودروساز آلمانی در ماه ژوئیه 14869 خودروی تمام الکتریکی فروخت که 35 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

در همین حال، تسلا 14561 خودروی برقی فروخت که کاهش سالانه 16 درصدی را نشان می‌دهد.

در مورد بازار گسترده‌تر خودرو در این قاره، داده‌های جاتو نشان می‌دهد که علاقه اروپایی‌ها نسبت به خودروهای الکتریکی کم شده به طوری که ثبت نام خودروهای برقی در ماه گذشته نسبت به ژوئیه 2023، 6 درصد کاهش یافته است.

فیلیپه مونوز، تحلیلگر جهانی در جاتو دینامیک گفت: عدم وضوح در مورد مشوق‌ها و آینده خودروهای برقی همچنان مانعی برای مصرف‌کنندگان در خرید یک خودرو برقی است.

آلمان به ویژه یارانه خودروهای برقی خود را در ماه دسامبر به عنوان بخشی از برنامه کاهش هزینه‌ها قطع کرد که باعث شد تولیدکنندگان در استراتژی‌های برقی کردن خودروهای خود تجدید نظر کنند.

تا کنون، بی‌ام و در مقایسه با رقبای خود نسبتاً بهتر ظاهر شده است که علت آن را برخی از تحلیلگران، وفاداری به برند در بین مشتریان می‌دانند.

برخی کارشناسان همچنین پیشنهاد کرده‌اند که اظهارات سیاسی دوقطبی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ممکن است به فروش این شرکت آمریکایی آسیب زده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما