شناسهٔ خبر: 68334945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

ویژگی‌هایی که در آیفون ۱۶ خواهیم دید

بخش تبلیغات بخش تبلیغات

صاحب‌خبر -

آیفون ۱۶ محصول جدید کمپانی Apple بوده که در سپتامبر ۲۰۲۴ روانه بازار می‌شود. این گوشی موبایل فوق لاکچری با برخورداری از امکانات پیشرفته‌تر نسبت به آیفون ۱۵ و آیفون ۱۴ آخرین شاهکار اپل در ساخت گوشی‌های موبایل به شمار می‌رود که در چهار نسخه آیفون ۱۶ معمولی،  آیفون ۱۶ پرو، آیفون ۱۶ پرومکس و آیفون ۱۶ اولترا روانه بازار خواهد شد. خرید آیفون ۱۶ یک پیشنهاد هیجان انگیز برای افرادی است که همیشه به دنبال خاص‌ترین گوشی‌ها هستند.

نسخه‌های آیفون ۱۶

در زمان خرید آیفون ۱۶ دست مشتری کاملا باز است، چرا که مطابق معمول اپل نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را در ۴ گروه مختلف روانه بازار کرده است. آیفون ۱۶ معمولی، آیفون ۱۶ پرو، آیفون ۱۶ پرومکس و آیفون ۱۶ اولترا چهار عضو خانواده جدید آیفون‌های نسل ۱۶ هستند که هر یک ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. اگر قیمت آیفون ۱۶ برایتان اولویت دارد، می‌توانید با صرف نظر از امکانات فوق حرفه‌ای پرو، پرومکس و اولترا، دست روی مدل معمولی بگذارید. اما اگر به دنبال استفاده از تمام امکانات گوشی هوشمند اپل هستید، باید مدل‌های پرو، پرو مکس و همچنین اولترا را خریداری کنید.

مشخصات آیفون ۱۶

یکی از مهمترین اقدامات قبل از خرید آیفون ۱۶ قسطی مرور مشخصات فنی این گوشی هوشمند است. مرور مشخصات گوشی آیفون ۱۶ از آن جهت اهمیت دارد که نشان می‌دهد این گوشی قادر به تامین نیازهای شما برای انجام امور مختلف هست یا نه. از مهمترین ویژگی‌های آیفون ۱۶ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاریخ عرضه: اواسط شهریور تا اواسط مهر ۱۴۰۳ (سپتامبر ۲۰۲۴)
  • سیستم عامل: IOS 18
  • جنس بدنه: آلومینیوم یا تیتانیوم
  • اندازه صفحه نمایش: ۶.۱، ۶.۳، ۶.۷، ۶.۹ اینچ
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ GB یا ۲۵۶ GB
  • رم: 8GB
  • درگاه کارت حافظه: ندارد
  • تعداد دوربین: دو دوربین (معمولی) یا سه دوربین (پرو، پرومکس، اولترا)
  • دوربین سلفی: دارد
  • پشتیبانی از شارژ سریع: دارد
  • پشتیبانی از شارژ بی‌سیم: دارد
  • نوع باتری: لیتیوم یونی
  • امکان تعویض باتری توسط کاربر: ندارد
  • رزولوشن دوربین فیلمبرداری: 4K
  • درگاه اتصال: USB TYPE –C
  • جک ۳.۵ میلیمتری: ندارد
  • بلوتوث: دارد
  • پشتیبانی از 5G: دارد
  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت (سیم کارت nano + سیم کارت esim)
  • پشتیبانی از FM Radio: ندارد
  • حسگر: تشخیص چهره سه بعدی، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، فشار سنج هوا
  • حسگر اثر انگشت: ندارد

طراحی آیفون‌های نسل ۱۶

یکی از نکات بسیار مهم در زمان خرید آیفون ۱۶ طراحی این محصول است. کمپانی اپل برای ساخت بدنه آیفون ۱۶ معمولی و اولترا از آلومینیوم استفاده کرده است، اما جنس دو محصول رده بالاتر یعنی پرو و پرومکس تیتانیوم می‌باشد. در ادامه طراحی آیفون ۱۶ را زیر ذره بین قرار داده‌ایم.

به دلیل محبوبیت ساخت ویدیوهای دو بعدی یا ۱۸۰ درجه، کمپانی اپل در طراحی دوربین‌های نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود تغییر رویه داده است. در مدل‌های آیفون ۱۶ معمولی، دوربین اصلی و اولترا واید دقیقا زیر هم قرار گرفته تا ویدیوهای ۱۸۰ درجه به نحو احسن ساخته شود. نکته جالب اضافه شدن دکمه Capture  برای گرفتن عکس و فیلم است. تا پیش از این چنین دکمه‌ای روی گوشی‌های آیفون وجود نداشت اما هم اکنون تمام ۴ عضو نسل ۱۶ آیفون از آن بهره می‌برند. همچنین نکته بعدی اضافه شدن دکمه action به مدل‌های معمولی و اولترا در نسل ۱۶ آیفون است. این دکمه تنها در مدل‌های رده بالای نسل ۱۵ تعبیه می‌شد. دکمه Capture آیفون 16 دکمه Capture آیفون 16

در ادامه به طراحی دو مدل آیفون پرو و آیفون پرو مکس می‌رسیم. این دو مدل از لحاظ محل قرار گیری دوربین تفاوتی زیادی با آیفون‌های ۱۵ ندارند. تفاوت این دو مدل را می‌توان در اندازه صفحه نمایش آنها مشاهده کرد. اندازه صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو ۶.۳ اینچ و اندازه صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو مکس ۶.۹ اینچ است. این اندازه از صفحه نمایش نسبت به سری ۱۵ بزرگتر است. اندازه صفحه نمایش آیفون ۱۵ پرو و پرومکس به ترتیب ۶.۱ و ۶.۷ اینچ بود که در محصولات سری ۱۶ هر گوشی موبایل تقریبا دو اینچ بزرگتر شده است. تمام این‌ها در حال است که گوشی هوشمند سری ۱۶ آیفون باریکتر از نسل قدیم این گوشی خواهد بود که در نوع خود جالب توجه است.

ابعاد آیفون‌های نسل ۱۶

ابعاد گوشی آیفون‌های نسل ۱۶ هم هنگام خرید آیفون 16 اهمیت زیادی دارد. کوچکترین نسل ۱۶ خانواده آیفون، آیفون ۱۶ معمولی است که از صفحه نمایش ۶.۱ اینچی برخوردار می‌باشد. اما دو غول بزرگ این شرکت یعنی پرو و اولترا به ترتیب صفحه نمایشی معادل ۶.۳ و ۶.۷ اینچی دارند. در نهایت صفحه نمایش محبوب‌ترین نسخه از آیفون ۱۶، یعنی پرومکس ۶.۹ اینچ است که بزرگترین صفحه نمایش آیفون‌های نسل جدید را به خود اختصاص می‌دهد.

ابعاد آیفون 16 آیفون ۱۶ پرو آیفون ۱۶ پرو مکس آیفون ۱۶ اولترا
ضخامت 8.25 mm 8.26 mm
ارتفاع 147.63 149.6 mm 163.0 mm 160.88
عرض 71.62 mm 71.45 mm 77.58 mm 77.75 mm
اندازه صفحه نمایش 6.1” 6.3” 6.9” 6.7”
وزن 173 gr 194 gr 225 gr 203 gt

در میان نسخه‌های مختلف آیفون ۱۶، نسخه پرومکس ابعاد به نسبت بزرگتری دارد. همچنین وزن این گوشی از سایر نسخه‌ها بیشتر است. از طرفی کوچکترین ابعاد در میان مدل‌های مختلف آیفون ۱۶ به نسخه معمولی آن تعلق می‌گیرد. وزن این گوشی از سایر نسخه‌ها کمتر می‌باشد.

آوافون مرجع خرید آیفون ۱۶ قسطی.  ما بزرگترین مرکز خرید آیفون قسطی در ایران هستیم. جهت استعلام قیمت آیفون ۱۶ با آوافون تماس بگیرید.

دوربین آیفون ۱۶

یکی از مواردی که مشتریان را به سمت خرید آیفون ۱۶ قسطی سوق می‌دهد، دوربین این گوشی است. دوربین‌های گوشی‌های آیفون همواره زیر ذره بین کاربران قرار داشته، دارد و خواهد داشت. در جدیدترین رده از گوشی‌های آیفون تغییرات گسترده‌ای در بخش دوربین ایجاد شده است که می‌تواند جالب توجه باشد.

دوربین آیفون 16 دوربین آیفون 16

از مهمترین تغییرات آیفون 16 در بخش دوربین می‌توان به افزایش کیفیت ثبت عکس و فیلم اشاره کرد. دوربین‌های اولتراواید گوشی‌های آیفون همگی کیفیت ۴۸ مگاپیکسلی دارند و این برای تصویربرداری واید فوق العاده است. با این کیفیت می‌توان تصاویر خارق العاده‌ای ضبط کرد.

نکته بعدی درباره تغییرات دوربین آیفون ۱۶ مربوط به تکنولوژی زوم این گوشی هوشمند است. در مدل‌های رده بالاتر یعنی پرو و پرومکس، تکنولوژی زوم از ۷۷ میلیمتر به ۳۰۰ میلیمتر ارتقا یافته است. این به معنای زوم بیشتر گوشی‌های آیفون نسل ۱۶ نسبت به ۱۵ و ۱۴ است. همچنین قدرت زوم ۵ برابری که تا پیش از این تنها روی گوشی آیفون ۱۵ پرومکس پرو اجرا شده بود، این بار روی دو نسخه پرو و پرو مکس وجود دارد.

پردازنده آیفون ۱۶

از دیگر نکاتی که در زمان خرید آیفون ۱۶  قسطی جلب توجه می‌کند، پردازنده گوشی است که در این محصولات پردازنده ارتقا یافته است. در دو مدل آیفون معمولی و آیفون اولترا اپل از چیپست مدل A۱۷ استفاده کرده است که نسخه پرو این مدل در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرومکس هم مورد استفاده قرار گرفته بود. اما این پردازنده نسخه معمولی آن است. اما برای گوشی‌های مدل پرو و پرومکس پردازنده یک لول ارتقا پیدا می‌کند. در این سری از محصولات کمپانی اپل از پردازنده A۱۸ استفاده شده است که می‌تواند عملکرد گوشی را تا حد زیادی بهبود ببخشد. این موضوع برای کاربرانی که از این دو مدل استفاده می‌کنند، به خوبی قابل لمس خواهد بود.

آوافون مرجع خرید و استعلام قیمت آیفون ۱۶،  قیمت آیفون ۱۶ پرو و قیمت آیفون ۱۶ پرو مکس . برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://ava-phone. ir/ مراجعه کنید.

 

 

نظر شما