شناسهٔ خبر: 68329957 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

محور گفتگوی مخبر و نخست وزیر عراق چه بود؟

ايسنا : معاون اول دولت سیزدهم در دیدار نخست‌وزیر عراق از تلاش‌های دولت و ملت این کشور در میزبانی از زوار اربعین تقدیر و تشکر کرد.

صاحب‌خبر -

محمد مخبر در دیدار با محمد شیاع السودانی که در حاشیه حضور در راهپیمایی اربعین و در بغداد برگزار شد، گفت: خدمات و تلاش‌های صورت گرفته برای زائران اربعین کاملا مشهود است و در طول سال‌های اخیر تدارک خوب و زیرساخت‌های مناسبی برای این سفر فراهم شده است.

وی با اشاره به سطح روابط تهران و بغداد، این تعاملات را استراتژیک و راهبردی خواند و اظهار کرد: بسیاری از موانع و مشکلات در حوزه همکاری‌های اقتصادی و فعالیت بخش خصوصی دو کشور به ویژه با پیگیری‌های شخص آقای سودانی مرتفع شده اما همچنان زمینه‌های جدید بسیاری برای تعمیق این روابط وجود دارد.

معاون اول دولت سیزدهم با اشاره به مواضع عراق درباره جنگ غزه، تأکید کرد: موضوع فلسطین امروز از یک مسئله در داخل دنیای اسلام به یک موضوع جهانی تبدیل شده که همه وجدان‌های آگاه و بیدار را در جهان جریحه‌دار کرده است.

نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که شاهد استحکام روابط میان تهران و بغداد از جمله در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی باشد.

وی خطاب به مخبر، گفت: نقش و تاثیرگذاری شما در توسعه روابط دو کشور کاملا مشهود است. بسیاری از مسائل و مشکلات را شما در جلسات و ملاقات‌ها پیگیری کردید تا به سرانجام برسد.

وی افزود: برای دولت و ملت عراق ارائه خدمت به زائران اربعین یک نعمت است و از زحمات و ارائه امکانات و تسهیلات به ویژه در حوزه‌های خدماتی و پزشکی به این زوار از سوی جمهوری اسلامی تشکر می‌کنیم.

السودانی مواضع مشترک ایران و عراق در موضوع فلسطین را ارزشمند و راهگشا دانست و گفت: استمرار این مواضع باید در تمام تحولات بین‌المللی و منطقه موثر واقع شود.

وی اقدامات صهیونیست‌ها در عملیات ترور در سوریه و شهادت اسماعیل هنیه در تهران را نشان‌دهنده عمق دشمنی اسرائیل و موید مسئولیت و نقش جمهوری اسلامی در منطقه دانست.

نظر شما