شناسهٔ خبر: 68328572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

کابینه‌ای که از مجلس رأی آورد، کابینه رهبری نیست | روزنو

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رأی نمایندگان مجلس به کل کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور عملاً همراهی مجلس با دولت را نشان داد و ما وحدت و وفاق را در عمل به دولت نشان دادیم.

صاحب‌خبر -
روزنو :

مهر: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رأی نمایندگان مجلس به کل کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور عملاً همراهی مجلس با دولت را نشان داد و ما وحدت و وفاق را در عمل به دولت نشان دادیم.

 سید مرتضی محمودی  با اشاره به رأی اعتماد مجلس به همه گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهور، گفت: کار دولت چهاردهم با رأی قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی عملاً آغاز شد و این یک خبر خوب برای مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران و یک پیام مهم به همه دنیا مبنی بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

کابینه‌ای که از مجلس رأی آورد، کابینه رهبری نیست

وی گفت: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی، با سرعت خوبی انتخابات ریاست جمهوری در دو مرحله در ایران برگزار شد، سپس در موعد مقرر اعضای پیشنهادی دولت به مجلس معرفی شدند. همچنین با سرعت بی سابقه‌ای برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها و صحن مجلس بررسی شد، در نهایت کل کابینه پیشنهادی از مجلس رأی اعتماد گرفتند و مجلس کار خودش را به خوبی انجام داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته نکاتی در آرای برخی از وزرای پیشنهادی وجود داشت، مبنی بر اینکه برخی از آنان آرای کمتری از مجلس گرفتند که میزان آرای وزرا، پیام‌هایی را برای آنان و کلیت دولت به همراه دارد. هم پزشکیان و هم مجموعه وزرا و دولتمردان باید به نکاتی که در طول بررسی‌ها در مجلس از سوی نمایندگان مطرح شد، توجه داشته باشند. لازم است آنان به نقدها و نظرات نمایندگان توجه کنند و اگر حرف از وفاق ملی زده شده است، باید این ایده در عمل و ادامه کار نیز نشان داده شود.

محمودی ادامه داد: رأی نمایندگان مجلس به کل کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور عملاً همراهی مجلس با دولت را نشان داد و ما وحدت و وفاق را در عمل به دولت نشان دادیم. البته باید توجه داشته باشیم که برخی از نکاتی که رئیس جمهور در نطق پایانی خود و در دفاع از وزرای پیشنهادی مطرح کرد، تا حدی در برخی از تصمیم‌گیری‌ها و آرای نمایندگان تأثیرگذار بود.

وی توضیح داد: رئیس جمهور در این جلسه تاکید زیادی روی وحدت داشت و از نمایندگان خواستار کمک و همراهی با دولت شد و نمایندگان هم به آن پاسخ مثبت دادند. همچنین وی چندین بار از نام مقام معظم رهبری استفاده کرد که تأثیرات خودش را روی آرای برخی از نمایندگان گذاشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: البته لازم است به این نکته تاکید کنم که کابینه‌ای که از مجلس رأی آورد، کابینه رهبر انقلاب نیست و ما باید توجه کنیم که زمانی که رؤسای جمهور از مقام معظم رهبری مشورت می‌خواهند، ایشان هم مشورت می‌دهند. رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که بنده حامی رؤسای جمهور و دولت‌ها هستم، اما هیچ مداخله‌ای در دولت‌ها نداشتم و قطعاً هم در این دوره هم همین گونه بوده است.

وی بیان کرد: اگر رهبر انقلاب کسی را تأیید کردند و مشورت دادند، در نهایت این افراد با تأیید رئیس جمهور به مجلس معرفی شدند. رئیس جمهور، دولتمردان و همه باید بدانند که این کابینه که رأی آورد، فقط کابینه مسعود پزشکیان است و کابینه پیشنهاد شده دولت وفاق ملی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به هیچ وجه حق نداریم وزرای کابینه را به رهبر معظم انقلاب منتسب کنیم. حق نداریم ضعف‌ها، کاستی‌ها و عملکردهای آینده این دولت را به پای مشورت‌های مقام معظم رهبری بگذاریم. همچنان که در طول همه این سال‌ها مقام معظم رهبری به همه رؤسای جمهور، به همه دولت‌ها و حتی مجالس مشورت داده و توصیه‌هایی کرده‌اند، این بار هم این اتفاق افتاده است و این اتفاق جدیدی نیست.

وی گفت: البته بهتر بود رئیس جمهور از بیان این مشورت‌ها در صحن مجلس خودداری می‌کرد، چرا که سایر رؤسای جمهور نیز چنین مسائلی را داشته و با آن روبرو بودند، اما تاکنون سابقه نداشته است که رؤسای جمهور به مشورت‌ها، لابی‌ها یا گفت‌وگوهایی که در سطوح مختلف نظام انجام داده‌اند، اشاره کنند.

نظر شما