شناسهٔ خبر: 68326281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اسکان فلسطینیان در غزه مقدمه‌ای برای نسل‌کشی

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به طرح جدید اسرائیل برای ایجاد یک منطقه امن در غزه، این اقدام را یک توطئه خطرناک برای نابودی کامل فلسطینی‌ها دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عابدیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تأکید بر اهمیت تقوای الهی، دنیا را گذرگاهی به‌سوی ابدیت توصیف کرد.

وی با بیان اینکه هدف از خلقت انسان، زندگی ابدی است، گفت: هر کاری که انجام می‌دهیم خداوند نسبت به آن دستوری دارد، ما در این دنیا در حال گذر هستیم این دنیا یک کجاوه است و سفر ما به سمت ابدیت است، ما برای ابدیت خلق شده‌ایم حضرت می‌فرماید برای بقا آفریده شده‌اید نه فنا و هدف از خلقت ما، این دنیا نیست بنابراین مأوای اصلی ما آخرت است.

امام جمعه موقت اردبیل با تعریف تقوا به معنای عمل به دستورات الهی و ترک گناهان، افزود: تقوا یعنی انجام واجب به‌صورت مستمر و ترک حرام به‌صورت مستدام.

عابدین با بیان اینکه اربعین تجلی عظمت شیعه و حتی الهام‌بخش بسیاری از آزادی‌خواهان در جهان است، گفت: دشمنان با تمام توان در پی آن هستند تا شکوه عاشورا و اربعین را کاهش دهند و این جلوه عظمت را از بین ببرند، اما هرگز موفق نخواهند شد.

وی با اشاره به شبهه‌های مطرح شده درباره عاشورا و اربعین، از جوانان خواست تا به دنبال پاسخ‌های منطقی برای این شبهات باشند و به شایعات بی‌اساس توجه نکنند. 

امام جمعه موقت اردبیل افزود: فضای مجازی پر از پاسخ‌های قانع‌کننده به این شبهات است و جوانان باید با مطالعه و تحقیق، به حقیقت پی ببرند.

عابدیان در ادامه به نقش قیام امام حسین (ع) در شکل‌گیری جنبش‌های آزادی‌خواهی در جهان، اشاره کرد و گفت: همه آزادی‌خواهان دنیا مدیون امام حسین(ع) و قیام عاشورا هستند.

وی با اشاره به برخی خرافات رایج در ایام اربعین، از مردم خواست تا با عقلانیت به مسائل دینی نگاه کنند و از باور به خرافاتی مانند خرید طلا در 13 صفر و کوبیدن در مساجد پرهیز کنند.

امام جمعه موقت اردبیل با بیان اینکه این رای اعتماد تنها یک مسئله داخلی نبوده و مورد توجه جهانیان نیز قرار داشته است، گفت: دشمنان ما در انتظار بودند تا شاهد اختلاف بین قوای کشور باشند و از این فرصت برای ضربه زدن به نظام استفاده کنند، اما مجلس با درایت و بصیرت، به همه وزرای پیشنهادی رای اعتماد داد.

عابدیان با تاکید بر اینکه اکنون توپ در زمین دولت است، از رئیس جمهور خواست تا با استفاده از این فرصت، برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و رفع مشکلات مردم از جمله بیکاری و تورم تلاش کند.

وی همچنین بر اهمیت انتخاب مدیران شایسته در سطوح میانی تاکید کرد و گفت: انتظار داریم در انتخاب مدیران میانی، از گزینش‌های جناحی و فامیلی پرهیز شود و افراد شایسته و توانمند به‌کار گرفته شوند.

امام جمعه موقت اردبیل در خاتمه از طرح جدید اسرائیل برای ایجاد یک منطقه امن در غزه، این اقدام را یک توطئه خطرناک برای نابودی کامل فلسطینی‌ها دانست.

عابدیان با اشاره به اینکه اسرائیل با این طرح قصد دارد فلسطینی‌ها را در منطقه‌ای محدود محصور کرده و سپس آن را بمباران کند، گفت: این طرح چیزی جز یک نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده نیست.

وی با تاکید بر سابقه بدعهدی‌های اسرائیل، احتمال بمباران این منطقه در آینده نزدیک را محتمل دانست و از دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان خواست تا برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و جلوگیری از وقوع این فاجعه انسانی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما