شناسهٔ خبر: 68326226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در هفته دولت؛

۱۵۰۰ طرح عمرانی و اقتصادی در استان بوشهر افتتاح می‎‌شود

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: امسال در هفته دولت ۲ هزار و ۶۷ طرح کوچک، متوسط و بزرگ در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی در استان بوشهر افتتاح یا عملیاتی می‎‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر جمعه در حاشیه آئین آغاز هفته دولت در گلزار شهدا شهر بوشهر در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن این هفته و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار کرد: از ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برداشت شده بیش از هشت هزار میلیارد ریال آن به شهرهای چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر پرداخت شده که شهرداری‌ها و دهیاری از این محل طرح‌های ارزشمندی اجرایی کردند.

وی بیان کرد: حق استان بوشهر از اعتبارات نفت، گاز و پتروشیمی تنها به میزان درصدی از گازهای صادراتی بوده که با تلاش‌های دولت سیزدهم سهم استان درصد از کل گاز تولیدی است که این مهم برای استان بوشهر که ۷۰ درصد گاز کشور را تولید می‌کند اقدامی بسیار مهم محسوب می‌شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در دولت سیزدهم همچنین با پشتیبانی شهید رئیسی مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در استان بوشهر نظام مند شد به نحوی که در هفته دولت امسال ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی افتتاح و یا اجرایی می‌شود.

وی افزود: امسال در هفته دولت ۲ هزار و ۶۷ طرح کوچک، متوسط و بزرگ در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی در استان بوشهر افتتاح یا عملیاتی می‎‌شود.

وی گفت: از این شمار بیش از هزار و ۵۰۰ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۵۱۷ پروژه نیز آغاز می‌شود. محمدی زاده ادامه داد: دولت مردمی و انقلابی شهید رئیسی در سه سفر به بوشهر همه این طرح‌ها را تصویب و از آنها حمایت اعتباری کردند و علاوه بر منابع دولتی منابع بسیار خوبی از محل ارزش افزوده، عوارض آلایندگی و مسئولیت‌های اجتماعی صنعت، نفت و گاز به طرح‌های استان بوشهر اختصاص یافت.

وی گفت: در این راستا از همه کسانی که برای پیشبرد طرح‌های عمرانی و اقتصادی استان بوشهر تلاش کردند قدردانی می‌‎شود. محمدی زاده ادامه داد: برخی از این طرح‌های افتتاحی عمر ۱۴ ساله دارند که نمونه آن جاده وفاق مابین دیر و کنگان است که بتازگی به نام شهید رئیسی مزین شده است. وی افزود: این طرح مسیر ۲۳ کیلومتری دیر – کنکان را به هفت کیلومتر کاهش و دیر را مستقیم در مسیر ترانزیت قرار داده است.

استان بوشهر نیز گفت: در حوزه مدرسه و مدرسه سازی امسال ۳۰ مدرسه افتتاح و عملیات اجرایی ۱۰۷ مدرسه آغاز می‌‎شود. وی عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز از لحاظ توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز مراکز درمانی به تجهیزات پیشرفته اقدام‌های ارزشمندی انجام شده است.

محمدی زاده افزود: در هفته دولت امسال طرح‌های بزرگ افتتاح و یا عملیاتی می‌شود که در برخی از آنها با همت بخش خصوصی حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است که از جمله آنها می‌توان به تولید کارخانه تولید نوشابه انرژی زا و آغاز عملیات اجرایی کارخانه سیمان سفید شهرستان دیر اشاره کرد.

وی گفت: خدمت در استان بوشهر بدون وقفه ادامه پیدا می‌کند و از عاشورا و امام حسین ایثار و فداکاری یاد گرفتیم که چطور انسان‌ها باید خود را فدای دین و خدمت کنند.

نظر شما