شناسهٔ خبر: 68323057 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به پاس ۶۰ سال تلاش؛

مستندساز مشهور مدال گرفت/ تجلیل دیوید آتنبرو برای حمایت از طبیعت

دیوید آتنبرو برای حمایت از حیات وحش و طبیعت در طول بیش از ۶۰ سال تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، سِر دیوید آتنبرو مستندساز مشهور، به پاس حمایت‌هایش از فدراسیون خیریه «وایلدلایف تراست» در طول ۶۰ سال گذشته، مدال گرفت.

این طبیعت شناس و مستندساز مدال روچیلد این سازمان را در جشن کوچکی که در منطقه حفاظت شده پارک حیات وحش لندن در روز پنجشنبه برگزار شد، دریافت کرد.

آتنبروی ۹۸ ساله که سازنده مستندهای بی‌بی‌سی مانند مجموعه «سیاره زمین» و «سیاره آبی» و رئیس بازنشسته «بنیاد حیات وحش» است، این جایزه را افتخاری بزرگ خواند.

مدالی که به دیوید آتنبرو اهدا شد به نام محافظان پیشگام حیات وحش چارلز روچیلد و دخترش میریام است. روچیلد انجمن حمایت از ذخایر طبیعی را تاسیس کرد که بعدها به «بنیاد حیات وحش» بدل شد و میریام، دانشمندی بود که زندگی خود را وقف دنیای طبیعی کرد.

او در بیانیه‌ای با اشاره به این که نام «روچیلد» در بسیاری از زمینه‌ها مشهور است و بیش از همه از نظر مالی شناخته می‌شود، گفت: اما وی به خاطر خدماتش در جهان تاریخ طبیعی احترامی ویژه دارد.

آتنبرو طبیعت شناسی است که به مدت ۶ دهه از فعالیت‌های «بنیاد حیات وحش» در سراسر بریتانیا بازدید و از آن‌ها حمایت کرده و زمانی رئیس این بنیاد هم بود و پس از آن مدیر افتخاری آن باقی ماند.

سر دیوید آتنبرو فعالیت خود را در حمایت از حیات وحش بریتانیا از سال ۱۹۸۵ شروع کرد و با جمع‌آوری میلیون‌ها پوند برای خیریه‌ها به این امر کمک کرد.

آتنبرو فیلم‌سازی را از سال ۱۹۵۴ برای تلویزیون بی‌بی‌سی آغاز کرد و تاکنون در ده‌ها مستند درباره حیات وحش به عنوان مجری، تهیه‌کننده، نویسنده یا راوی حضور داشته ‌است. از مستندهای پخش شده از وی در تلویزیون ایران می‌توان از «زندگی پرندگان»، «زندگی پستانداران»، «زندگی»، «سیاره زمین» و «آفریقا» یاد کرد.

نظر شما