شناسهٔ خبر: 68322622 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

تشدید موج گرما در کشور؛ هوا از امروز گرم‌تر می‌شود

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز با ورود موج جدید گرما به کشور در بسیاری از نقاط استان‌های نیمه غربی و شمالی شاهد افزایش دما خواهیم بود، همچنین اغلب نواحی کشور هوایی گرم را تجربه خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، از امروز (جمعه، دوم شهریورماه) با ورود موج جدید گرما به کشور در بسیاری از نقاط استان‌های نیمه غربی و شمالی شاهد افزایش دما خواهیم بود، همچنین اغلب نواحی کشور هوایی گرم را تجربه خواهند کرد.

براین اساس، بسیاری از نقاط استان‌های نیمه غربی و شمالی کشور بار دیگر شاهد هوایی گرم‌تر از نرمال خواهند بود که شرایط دمایی فرانرمالی را از ابتدای شهریور ماه رقم زد.

البته، استان‌های نیمه غربی و جنوب شرقی کشور کمترین تأثیر را از این افزایش دما خواهند داشت و نیمه غربی و شمال غربی کشور بیشترین تأثیر را از این گرما خواهند داشت.

وضعیت جوی کشور آرام است

در ادامه، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه در هفته پیش‌رو، گرمای شدیدی را تجربه خواهیم کرد، گفت: امروز (جمعه، دوم شهریورماه) شرایط جوی در کشور آرام‌تر است؛ اگرچه بارش‌های رگباری خفیف کماکان در نقاطی از استان هرمزگان، شمال شرق استان خوزستان و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری خواهیم داشت، اما در واقع بارش‌ها حجم گسترده‌ای را در برنمی‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید کرد: روزهای جمعه تا دوشنبه نیز در ساعات بعدازظهر و شب در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در پنج روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان؛ در مدت زمانی ذکر شده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی از ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۸ و ۳۸ درجه سانتیگراد و فردا (شنبه، سوم شهریورماه) صاف تا قسمتی ابری در بعد از ظهر افزایش باد اواخر وقت افزایش ابر با کمترین و بیشترین دمای ۲۷ و ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما