شناسهٔ خبر: 68317533 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

در شب اشتباه مهلک پورحمیدی؛

گل‌گهر ۲ استقلال خوزستان ۰: قدرت نمایی تارتار در خانه

تیم فوتبال گل‌گهر موفق شد در دومین هفته رقابت‌های لیگ برتر با پیروزی ۲ بر صفر کار را به پایان برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، گل گهر با توجه به شکست در هفته اول رقابت‌های لیگ بیست و چهارم با اشتیاق زیادی به این مسابقه وارد شده بود تا باخت هفته قبل را جبران کند و وقتی سوت پایان مسابقه به صدا درآمد موفق مهدی تارتار و شاگردانش موفق به انجام این مهم شده بودند.

البته نیمه اول این مسابقه با وجود برتری نسبی سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی با تساوی بدون گل تمام شد، اما در نیمه دوم گل گهر با نمایش هجومی‌تر وارد زمین شد و پس از چند حمله اشتباه پورحمیدی در دقیقه ۵۲ به آنها کمک کرد تا با گلزنی مسعود زائر کاظمینی پیش بیفتند.

در ادامه استقلال خوزستان برای جبران نتیجه تلاش کرد و تعویض‌هایی هم از سوی سرمربیان دو تیم انجام شد که این مهدی تارتار بود که موفق‌تر عمل کرد و دو تعویضی او یعنی نوید عاشوری و پیمان بابایی گل دوم را در دقیقه ۷۷ به ثمر رساندند. این گل روی پاس عمقی عاشوری برای پیمان بابایی و بغل پای این بازیکن رقم خورد ‌.

در ادامه استقلال خوزستان بی‌محاباتر پیش کشید و موقعیت‌هایی هم ایجاد کرد که مهم‌ترینشان را اخباری با خروج به موقع از آبشک گرفت. در ادامه در حالی که تیکدری هم یک‌بار دروازه پورحمیدی را لرزاند این تیم میزبان بود که بازی را مدیریت کرد و با کسب سه امتیاز زمین مسابقه را ترک کرد تا سه امتیازی شود و با خیال راحت‌تری به هفته سوم وارد شود. در سوی مقابل استقلال خوزستان که هفته اول با آلومینیوم اراک مساوی کرده بود با این شکست در رتبه‌های پایین جدول رده‌بندی قرار می‌گیرد.

پنج‌شنبه: 01/06/1403
* گل گهر سیرجان - استقلال خوزستان
داور: ایمان کهیش کمک‌ها: حامد صفایی، سعید زیبا و سیدحسین حسینی 
ناظر: نادر جعفری

ترکیب گل‌گهر 

محمدرضا اخباری | مهدی تیکدری(ابوالفضل حسنی سعدی-90) | عثمان اندونگ | امید حامدی‌فر(امیرمحمد رزاقی نیا-46) | گوستاوو واگنین(نوید عاشوری-61) | مسعود زائر کاظمینی(پیمان بابایی-61) | مجید عیدی | محمد مهدی زارع | احمدرضا زنده روح | اریک بایناما(امیر جعفری-79)
سرمربی: مهدی تارتار 

2071315

ترکیب استقلال خوزستان 

حسن پورحمیدی | آرام عباسی | علی هلیچی | سیدمحمد حسینی | محمود مطلق‌زاده | بهروز بارانی(آبشک-65) | حامد بحیرایی(مومل عبدالرضا-65) | ابوالفضل کوهی | سبحان پسندیده | عادل ارغند(سجاد دانای بابکی-70) | اسماعیل بابایی
سرمربی: میودراگ بوژوویچ

2071316

️شرح گل 
گل‌گهر (۱-۰): در دقیقه ۵۳ پاس در عمق اریک بایناما برای مسعود زائر کاظمینی جلوتر از او بود و به سنگربان استقلال خوزستان رسید ولی اشتباه پورحمیدی در دفع توپ سبب شد توپ به پای زائر کاظمینی بخورد و وارد دروازه شود.

ویدئو: 350905

گل‌گهر (۲-۰): در دقیقه ۷۷ پاس در عمق نوید عاشوری، پیمان بابایی را با فرار از موقعیت آفساید در موقعیت تک به تک با پورحمیدی قرار داد و او با ی بغل پای ساده دروازه این گلر را برای دومین بار فرو ریخت.

ویدئو: 350908

لحظات حساس
دقیقه ۶: شوت عادل آرغند از پشت محوطه جریمه به مدافع گل گهر خورد و به آرامی در دستان اخباری جای گرفت.
دقیقه8: پاس مهدی تیکدری هم تیمی خود زائر کاظمینی را در موقعیت بسیار مناسبی برای گلزنی قرار داد ولی شوت او پس از برخورد به مدافع استقلال خوزستان به کرنر رفت.
دقیقه ۲۱: شوت بازیکن استقلال خوزستان از روی ضربه ایستگاهی پس از برخورد به دیوار دفاعی تغییر جهت داد و به کرنر رفت.
دقیقه ۲۵: جایگیری فوق‌العاده اسماعیل بابایی روی یک ضربه کرنر مانع از باز شدن دروازه استقلال خوزستان شد.
دقیقه ۳۸: شوت علی هلیچی مدافع راست تیم فوتبال استقلال خوزستان با فاصله کمی و به شکل خطرناک راهی اوت شد.

2071334

دقیقه ۵۴: ضربه مسعود زائر کاظمینی از زاویه بسته و در موقعیت تک به تک با گلر استقلال خوزستان با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۶۰: باز هم اشتباه حسن پورحمیدی می‌رفت کار دست استقلال خوزستان بدهد که توپ به کرنر رفت ولی در برگشت چیزی نمانده بود ضربه سر بازیکنان گل‌گهر به گل دوم بدل شود.
دقیقه ۷۳: محمد آبشک با فرار از آفساید در موقعیت تک به تک با محمدرضا اخباری قرار گرفت ولی خروج به موقع سنگربان گل گهر مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد.
دقیقه ۷۶: شوت سهمگین مهدی تیکدری از داخل محوطه جریمه به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به بازی برگشت و در ادامه شوت بایناما با فاصله چند متری از بالای دروازه به اوت رفت.

🟡اخطار ها:

گل گهر:عثمان اندونگ(72)

️حواشی
*علیرضا علیزاده به مانند بازی اول به دلیل محرومیت در این مسابقه نیز حضور ندارد.

*مهدی تارتار با تغییرات زیادی تیمش را در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر راهی میدان کرده است.

*بازی در ۱۵ دقیقه ابتدایی بیشتر در میانه زمین جریان داشته است.

*مصدومیت اریک بایناما باعث توقف چند دقیقه‌ای مسابقه شده و او را با برانکارد به برای درمان به بیرون از زمین بردند.

*در شروع نیمه دوم مصدومیت مجید عیدی سبب توقف بازی شده است.

2071291 صدا و سیمای استان کرمان به دلیل پخش اخبار بازی گل گهر را رها کرده و به صورت دو قاب و بدون صدا در حال پخش این مسابقه است.

شرح مسابقه 
در نیمه اول این مسابقه برتری نسبی با گل گهر سیرجان میزبان مسابقه بود و آنها چند موقعیت خوب برای گلزنی ایجاد کردند اما در مجموع توپ بیشتر در میانه میدان جریان داشت.

در نیمه دوم اما روال این بازی که سرعت مناسبی داشت تغییر کرد و با گل زودهنگام مسعود زائر کاظمینی که در دقیقه ۵۲ ثبت شد شرایط به سود تیم میزبان پیش رفت. در ادامه تیم استقلال خوزستان چند حمله نصفه و نیمه برای جبران کار طراحی کرد که مدافعین و سنگربان گل گهر مانع از رسیدن آنها به هدفشان شدند. در دقیقه ۷۷ گل گهر روی یکی از حملات خود موفق شد با پاس نوید عاشوری و ضربه پیمان بابایی در موقعیت تک به تک به گل دوم برسد تا در ادامه حملات بیشتر و خطرناک‌تری را طراحی کند و در سوی مقابل نیز حملات جسته-گریخته استقلال خوزستان که با عجله همراه بود به جایی نرسید.

بهترین بازیکن زمین 
مسعود زائر کاظمینی یکی از بازیکنان فعال مسابقه بود که چند موقعیت گلزنی داشت و موفق شد گل اول مسابقه را هم ثبت کند.

اتفاق ویژه 
مهدی تارتار موفق شد اولین پیروزی فصل خودش و تیمش را در ورزشگاه اختصاصی گل گهر سیرجان و در هفته دوم ثبت کند تا شروع بسیار خوبی در ورزشگاه خانگی سیرجانی‌ها رقم بخورد.

عکاس: جواد نادری‌پور

نظر شما