شناسهٔ خبر: 68309653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

بافت تاریخی جهرم بااعتبار یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان مرمت می‌شود/ شناسایی بیش از ۴۳۰ اثر تاریخی و فرهنگی شهرستان برای ثبت در فهرست ملی

بهپور کریمیان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای پروژه مطالعاتی، مرمتی و حفاظتی بافت تاریخی شهر جهرم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا ،محمد ثابت اقلیدی امروز یکم شهریورماه ۱۴۰۳ بابیان اینکه یکی از بافت‌های تاریخی ارزشمند در استان فارس بافت تاریخی شهر جهرم است، گفت: در بافت تاریخی جهرم آثاری از دوره‌های متعدد تاریخی چون صفوی، زندیه، قاجار و پهلوی اول و دوم وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان جهرم در فهرست ملی به ثبت رسیده است و بیش از ۴۳۰ اثر تاریخی و دارای ارزش نیز در این شهرستان شناسایی‌شده و در نوبت فهرست ملی قرار دارد.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش به پروژه مطالعاتی، مرمتی و حفاظتی بافت تاریخی شهر جهرم اشاره کرد و گفت: بازنگری، تکمیل مطالعات، حفاظت و احیا بافت تاریخی شهر جهرم و همچنین تعمیرات و احیای جداره‌های باارزش تاریخی این بافت در دستور کار است.

او ادامه داد: پروژه مذکور بااعتبار یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اجرا می‌شود.

بنابراین گزارش جهرم یکی از شهرهای برخوردار از سابقه تاریخی کهن در استان فارس محسوب می‌شود که آثار تاریخی مختلفی نیز در شهرستان جهرم وجود دارد که شامل غارسنگ شکنان، بازار جهرم و... است.

در بافت تاریخی شهر جهرم آثار ارزشمندی چون خانه، مسجد، بازار و آب‌انبار مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی دیده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما