شناسهٔ خبر: 68308301 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

شیرینی پیوند دولت و مجلس

، عده‌ای در تلاش هستند تا شیرینی پیوند دولت و مجلس را به تلخی برسانند. بعضی از نمایندگان ایراد وارد کرده و در زمزمه‌های خود عنوان کرده‌اند که چرا آقای پزشکیان گفت‌و‌گوهای بین خود و رهبر معظم را به صورت شفاف مطرح کرده‌اند. اتفاقاً ایشان نمی‌خواستند از رهبری خرج کنند بلکه می‌خواستند این اطمینان را بدهند که هماهنگی‌های لازم شکل گرفته است. چرا که در این چند روزه شاهد بوده‌ایم به صورت ناجوانمردانه، اطلاع‌رسانی ناقص صورت گرفت و شبهاتی در مورد برخی از گزینه‌های وزارتخانه‌ها مطرح شد.

صاحب‌خبر -

حسین روح‌الامینی نماینده تهران در مجلس نوشت: برادر بزرگوار و دانشمند ما آقای مسعود پزشکیان در اثبات صداقت خود و در جهت سخنانی که در طول مناظرات انتخاباتی عنوان کرده بودند، گام برداشته و گزینه‌های قابل احترامی را برای تصدی 19 وزارتخانه دولت، به مجلس شورای اسلامی معرفی کردند. وی به گونه‌ای صادقانه آنچه را که مبنی بر عبور کشور از قالب‌های رسوب کرده سیاسی گذشته بوده و به تعبیر وی دردی از جامعه دوا نمی‌کرده از سر راه برداشته و باب جدیدی را به سوی همگان گشوده است.

وی همان‌طور که بسیاری از تشریفات و پروتکل‌ها را کنار گذاشته است، بسیاری از بده‌بستان‌های مرسوم سیاسی را هم تعطیل کرده و به نوسازی و بهسازی سیاست در ایران روی آورده است. در این راه، نمایندگان مجلس هم اراده کردند تا وی را در رسیدن به این هدف که همانا وفاق ملی است، همراهی کنند. البته این امر نافی تکالیف قانونی قوا نیست. رئیس‌جمهور اختیار معرفی کابینه را داشته و در مقابل هم، ما به عنوان نمایندگان ملت اختیار داشته‌ایم که به آنها رأی اعتماد بدهیم یا خیر؛ همان‌طور که در آینده هم می‌توانیم عملکرد آنها را زیر سؤال ببریم.

اما از همین حالا، عده‌ای در تلاش هستند تا شیرینی پیوند دولت و مجلس را به تلخی برسانند. بعضی از نمایندگان ایراد وارد کرده و در زمزمه‌های خود عنوان کرده‌اند که چرا آقای پزشکیان گفت‌و‌گوهای بین خود و رهبر معظم را به صورت شفاف مطرح کرده‌اند. اتفاقاً ایشان نمی‌خواستند از رهبری خرج کنند بلکه می‌خواستند این اطمینان را بدهند که هماهنگی‌های لازم شکل گرفته است. چرا که در این چند روزه شاهد بوده‌ایم به صورت ناجوانمردانه، اطلاع‌رسانی ناقص صورت گرفت و شبهاتی در مورد برخی از گزینه‌های وزارتخانه‌ها مطرح شد.

ایشان مجبور شدند گوشه‌ای از تعاملاتی را که با مقامات عالی نظام و دستگاه‌های نظارتی داشته‌اند، بازگو کنند که اتفاقاً آرام‌بخش هم بود و مجلس هم در نهایت به همه آن گزینه‌ها رأی داد. البته همین تفاوت آرا بین گزینه‌ها که در برخی به 100 رأی می‌رسید، نشان‌دهنده آن است که هر کسی به وظیفه خود عمل کرده است. مجلس نشان داد که می‌خواهد راهگشا باشد و با حفظ جایگاه قانونی خود مشکلات مردم برطرف شود. نمایندگان با رأی دیروز خود به‌خوبی اعلام کرده‌اند که «اگر یار نیستیم بار هم نباشیم.» آنها در مسیر وفاق ملی گام برداشته‌اند و در آینده هم با کمک به دولت، می‌توانند کشور را از وجود مشکلات برهانند.

روزنامه ایران

 

نظر شما