شناسهٔ خبر: 68307763 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

فوق‌ستاره‌ها در گرداب استانداردسازی استادیوم‌ها!

نبود زیرساخت مناسب ممکن است باعث این شود که تیم‌های بزرگ و مدعی از همه توان ستاره‌های جدیدشان نتوانند بهره ببرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، فصل بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال در حالی آغاز شد که تقریبا همه تیم‌ها نقل و انتقالات پر سر و صدایی داشتند و با بستن یک تیم کامل پا به مسابقات گذاشتند تا در فصل جدید شاهد کیفیت بالاتری از سطح فوتبال ایران باشیم اما مورد عجیب این فصل این است که علی‌رغم آمادگی بالای تیم‌های بزرگ برای رقابت، معضل بزرگی پیش روی اکثر تیم‌ها قرار دارد و مسئله نبود ورزشگاه و نواقص آن‌ها برای برگزاری مسابقات، بیش از همیشه خودنمایی می‌کند.

استقلال و پرسپولیس دو تیم بزرگ پایتخت که قرار است کمتر از یک ماه دیگر در تورنمنت بزرگ لیگ نخبگان آسیا با غول‌های عربی به رقابت بپردازند، برای میزبانی از رقبای‌شان به شهرهای اطراف تهران آواره شدند، یکی باید در اراک و دیگری در قزوین میزبانی کند که البته این میزبانی‌ها هیچ فرقی با بازی خارج از خانه ندارند.

2068996 2068801

علاوه بر این دو، سپاهان نیز که از ورزشگاه مدرن با زیر‌ساخت‌های مناسبی برخوردار بود، به دلیل عدم کیفیت چمن قرار است در ورزشگاه امام خمینی میزبانی می‌کند. چادرملو اردکان هم به دلیل نواقص استادیوم شهید نصیری، برای میزبانی از یزد به تهران می‌آید تا در ورزشگاه شهر قدس مسابقات خانگی‌اش را برگزار کند.

از عجیب و غریب بودن چمن ورزشگاه سیروس قایقران که بگذریم، استادیوم یادگار امام هم به سختی مجوز میزبانی گرفت و استقلال خوزستان هم که در لیست بلند و بالای تیم‌های بی‌استادیوم جا دارد، به جای ورزشگاه غدیر، در فولاد آره‌نا میزبانی می‌کند.

همچنین ذوب‌آهن هم که از معدود تیم‌هایی است که ورزشگاه اختصاصی‌اش از کیفیت چمن خوبی برخوردار بود و برای میزبانی مشکلی نداشت، باید برای آماده بودن این ورزشگاه از میزبانی تیم ملی مقابل قرقیزستان، بازی‌هایش را به ورزشکاه امام رضا مشهد ببرد.

در روزهایی که لیگ برتر باید با حضور بازیکنان خارجی و ملی‌پوشان متعدد قرار بود از جذابیت و هیجان بالایی برخوردار باشد، حالا کمبود امکانات و مشکلات میزبانی تیم‌ها و میسر نبودن حضور پرتعداد هواداران، از جذابیت بیشتر لیگ جلوگیری می‌کند.

فوتبال ایران حالا در شرایطی به سر می‌برد که تیم‌ها دچار سرگیجه عجیبی در خصوص یک مسئله پیش‌ پاافتاده شدند و برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه‌هایی که ظرفیت کامل میزبانی ندارند، ممکن است در دراز مدت آسیب‌های بزرگتری به تیم‌ها وارد کنند و برای جذب اسپانسر و درآمدزایی و تبلیغات محیطی و... نیز به مشکل بخورند!.

باید دید سریال تکراری نبود زیرساخت‌های مناسب در فوتبال ایران تا کجا ادامه پیدا می‌کند و نواقص کنونی ورزشگاه‌ها تا چه زمانی عملا امتیاز میزبانی را از تیم‌ها سلب خواهد کرد. موضوعی که نگرانی بزرگی برای استقلال و پرسپولیس در میزبانی لیگ نخبگان به وجود آورده است.

نظر شما