شناسهٔ خبر: 68307671 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حزب‌الله عراق خطاب به آمریکا و انگلیس:

عملیات ضد اشغالگران در عراق ادامه دارد/ سفیر آمریکا باید ادب شود

مسئول دفتر امنیتی کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای آمریکا و انگلیس را در نسل کشی اشغالگران در غزه شریک دانست و گفت:حزب‌الله عراق تعهدی در توقف عملیات ضد اشغالگران آمریکایی در عراق ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول دفتر امنیتی کتائب حزب‌الله عراق، در بیانیه کوتاهی علت اصلی نسل کشی اشغالگران صهیونیست در غزه را حمایت آمریکا و انگلیس از این رژیم عنوان کرد و از ادامه عملیات ضد اشغالگران تا اخراج آنان از عراق تاکید کرد.

شبکه خبری المیادین بامداد یکشنبه گزارش داد که «ابو علی العسکری» مسئول دفتر امنیتی کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که کتائب حزب الله عراق تعهد و الزامی در توقف حملات خود ضد نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق ندارد.

در بیانیه کتائب حزب الله عراق که در روز چهارشنبه مصادف با ۲۱ آگوست ۲۰۲۴ صادر شده آمده است که نسل کشی که رژیم صهیونیستی ضد ملت فلسطین در غزه مرتکب می‌شود که در نتیجه آن، ده‌ها هزار شهید و مجروح برجای گذاشته و بیشتر آنان از کودکان و زنان هستند، علت اصلی آن به همدستی آمریکا و انگلیس در حمایت سیاسی و نظامی نامحدود از این رژیم مرتبط است.

این بیانیه می‌افزاید: حضور نیروهای آمریکایی و انگلیسی در خاک عراق و دخالت «خبیثانه» آنان در امور داخلی این کشور «خطری» ضد کشور و مقدسات آن است.

العسکری همچنین درباره سفیر انگلیس نیز نوشت: «سفیر انگلیس همچنان عنصری نامطلوب و غیر محترم در بغداد است».

ابوعلی العسکری به دولت عراق هشدار داد که «اگر دولت عراق سفیر شرور آمریکایی در بغداد را تادیب نکند، ما به شکل دیگری او را تادیب خواهیم کرد».

وی در پایان بیانیه خود افزود: «ما هیچ تعهدی درباره توقف عملیات‌ها علیه اشغالگران آمریکایی در عراق نداریم، اما این کار تحت تأثیر موازنه ویژه‌ای در مرحله کنونی قرار است».

نظر شما