شناسهٔ خبر: 68306160 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

پیام وزیر نفت پس از کسب رای اعتماد

وزیر نفت دولت چهاردهم پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی در پیامی ابراز امیدواری کرد در پایان مأموریت خود در این وزارتخانه، شرمسار نباشد و توان سرافراشتن و دفاع از کارنامه‌ خود را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

وزیر نفت دولت چهاردهم پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی در پیامی ابراز امیدواری کرد در پایان مأموریت خود در این وزارتخانه، شرمسار نباشد و توان سرافراشتن و دفاع از کارنامه‌ خود را داشته باشد.

به گزارش وزارت نفت، محسن پاک‌نژاد چهارشنبه شب ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ پس از کسب رأی موافق از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انتخاب به‌عنوان وزیر نفت دولت چهاردهم در پیامی نوشت: اکنون که با اعتماد وکلای ملت، مسئولیت خطیر و حساس وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران به‌عهده‌ام واگذار شده است، از خدای بزرگ می‌خواهم سرنوشتم را به‌گونه‌ای مقرر کند که در پایان مأموریتم در این وزارتخانه به‌عنوان منتخب ملت، شرمسار نبوده و توان سرافراشتن و دفاع از کارنامه‌ام را داشته باشم.

وی افزود:‌ خداوند بزرگ را شاکرم که به این بنده خود فرصتی محود برای خدمت به مردم شریف ایران تحت هدایت و راهبری مقام معظم رهبری ارزانی داشت. اکنون که با اعتماد وکلای ملت، مسئولیت خطیر و حساس وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران به‌عهده‌ام واگذار شده است، در گام نخست، خود را موظف می‌دانم از آقای دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهوری محترم که با حسن ظن به این سرباز کوچک انقلاب زمینه‌ساز خدمتگزاری شدند، تشکر کنم و از خدای بزرگ می‌خواهم سرنوشتم را به‌گونه‌ای مقرر کند که در پایان مأموریتم در این وزارتخانه به‌عنوان منتخب ملت، شرمسار نبوده و توان سرافراشتن و دفاع از کارنامه‌ام را داشته باشم.

در پیام وزیر نفت آمده است: به‌ویژه از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قدردانی می‌کنم که در مسیر معرفی برنامه‌ها و تدوین نقشه راه آینده، نهایت همراهی و همدلی و تعامل را به منصه ظهور رساندند و در موارد بسیاری با نقدهای مشفقانه و منصفانه و اندرزهای خیرخواهانه، من را در توفیق به طی این طریقِ صعب دلگرم کردند.

پاک نژاد افزود: پیش از این هم تصریح کرده بودم که عبور از مسیر دشوار پیش روی وزارت نفت جز با تکیه بر استعانت الهی، امیدواری به یاری نمایندگان و نیز همراهی مردم ایران میسر نیست و ان‌شاءالله که مستظهر به پشتیبانی ملت، نمایندگان ملت، دستگاه‌های اجرایی دولتی، بخش خصوصی و نیز امدادهای الهی خواهم بود.

وی ادامه داد: همچنین فرصت را مغتنم دانسته، از همه افرادی که در هر کسوتی در مدت معرفی و تشکیل هیئت وزرا، نقد و نظری نسبت به این سرباز کوچک انقلاب و ایران داشتند، حتی آنهایی که بعضاً با بی‌انصافی نسبت به من سخن گفتند و نوشتند تشکر کنم و با صدای رسا اعلام می‌کنم که برای محسن پاک‌نژاد هیچ فخری بالاتر از این نیست که شهروند کشور و تابع نظامی باشد که نقد دولتمردان و سیاستمداران، درآن حق بدیهی و بدون استثنا برای هم‌وطنانش است. برافراشته شدن بیرق دولت وفاق ملی مدنظر رئیس‌جمهوری نیز بی‌گمان از همین مسیر می‌گذرد که نقد را به جان بپذیریم و تخم نفاق و کینه در دلها نکاریم.

پاک نژاد در ادامه پیام خود آورد:

«صنعت نفت ایران، میراث مجاهدت نسل‌های متوالی ایرانیان، نمادی از استقلال و امانتی در روزگار ماست که باید ثمره آن را به پایه‌ای برای سعادت نسل‌های فردا تبدیل کنیم، از این منظر با پذیرش هر مسئولیتی در صنعت نفت تعهدی سنگین در برابر نسل امروز و فردای ایران بر دوش داریم، من هم که فرزند این صنعت هستم در نگاه توسعه‌گرایی و در مسیر پیشرفت، سیاست نامه‌ای جز اندیشه توسعه‌گرای رهبر معظم انقلاب در پیش چشم ندارم و به مکتب فکری جز مکتب پیشرفت انقلاب اسلامی ایران و سعادت ملت ایران تعلق خاطر نداشته و نخواهم داشت.»

وزیر نفت تصریح کرد:‌ در نخستین روز آغاز به‌کار به‌عنوان وزیر نفت ایران، دست و بازوی دلیرمردان صحنه عملیات صنعت نفت را می‌بوسم و با صراحت می‌گویم که همه سرمایه صنعت نفت ایران شما هستید و تا شما هستید، ایران در سپهر جهانی انرژی سرافراز و قدرتمند است. من خود را متعهد به رفع مشکل‌ها و مسائل همه کارکنان نفت می‌دانم و در این راه همراهی شما را می‌طلبم.

وی افزود: به مردم مناطق نفت‌خیز ایران، به ساکنان شهرهایی که عزت صنعت نفت ایران وامدار آنهاست، به مردم مسجدسلیمان، به اهالی اهواز، آغاجاری، گچساران، به مردم آبادان، ماهشهر، سروستان، هویزه، عسلویه، کنگان و همه همسایگان نفت درود می‌فرستم و از غیرت و وفاداری شما در اعتلای نام صنعت نفت ایران درس می‌آموزم و تصریح می‌کنم که در این دوره می‌کوشم نهایت همدلی با همسایگان نفت جامه عمل بپوشد.

پاک نژاد تصریح کرد: امید بسیار دارم در پرتو عنایات حق تعالی و با امید به شفاعت شهدا، با همراهی و مساعدت مردم و مسئولان، در دوره پیش‌رو بتوانم خدمتی درخور عرضه به ایران و ایرانیان داشته باشم و بخشی از مشکل‌ها و موانع پیش‌ روی رفاه و سعادت ملت ایران از طریق توسعه صنعت نفت برداشته شود./ایرنا

نظر شما