شناسهٔ خبر: 68306008 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تغییر قیمت طلای جهانی پس از توقف روند کاهشی شاخص دلار

اقتصادنیوز: به دنبال متوقف شدن روند کاهشی شاخص دلار‌، قیمت طلا با کاهش همراه شده است. فلز زرد در روز سه‌شنبه به بالاترین سطح قیمتی تاریخ خود رسیده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت‌های طلا در روز چهارشنبه (31 مرداد) با کاهش همراه شدند زیرا روند نزولی دلار متوقف شده است،‌ در حالیکه سرمایه‌گذاران در انتظار صورت‌جلسه آخرین جلسه سیاستی فدرال رزرو درباره کاهش نرخ بهره هستند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 17:13 به وقت ایران با کاهش نیم درصدی به سطح 2501 دلار در هر اونس رسید، در حالیکه فلز زرد در روز سه‌شنبه توانسته بود به رکورد جدید 2531 دلار در هر اونس دست یابد. معاملات آتی طلا با کاهش 0/4 درصدی به 2539 دلار رسیده است.

شاخص دلار در برابر رقبای خود تثبیت شد، آن هم به دنبال رسیدن به کمترین سطح هفت‌ماهه خود. همین امر، جذابیت طلا برای دارندگان ارزهای دیگر را کمتر کرد.

جیم ویکوف، تحلیل‌گر ارشد در کیتکو متالز، گفت: «ما فقط شاهد توقف هستیم زیرا فشار ملایمی برای کسب سود توسط معامله‌گران آتی کوتاه‌مدت وجود دارد و بازار در انتظار صورت‌جلسه آخرین جلسه سیاستی بانک مرکزی آمریکا است. یک عنصر نزولی اساسی برای بازار طلا، افزایش اخیر در بازار سهام است که می‌تواند صعود این فلز گران‌بها را محدود کند.»

سرمایه‌گذاران به دنبال نظارت دقیق بر صورت‌جلسه فدرال رزرو در جلسه سیاستی جولای هستند که قرار است طی امروز منتشر شود. همچنین سخرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در سمپوزیوم جکسون هول در روز جمعه، به‌شدت مورد انتظار است.

داده‌های اخیر نشان داده روند تعدیل تورم در آمریکا ادامه دارد؛ اتفاقی که شانس کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را تقویت کرده است. نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد.

در همین حال، میشل بومن، از اعضای فدرال رزرو، در روز سه‌شنبه گفت که او همچنان در مورد هرگونه تغییر در سیاست بانک مرکزی محتاط است زیرا معتقد است خطرات افزایشی برای تورم ادامه دارد.

نظر شما