شناسهٔ خبر: 68304888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان:

۸ طرح گردشگری در استان سمنان افتتاح می شود

سمنان - سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان گفت: هشت پروژه گردشگری در این استان طی هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن اخلاقی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به میزبانی یک مجموعه گردشگری سمنان از رونمایی نخستین کتاب آلبوم صنایع‌دستی استان طی هفته دولت خبر داد و بیان کرد: توانمندی‌های استان در این آلبوم به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه هشت طرح حوزه گردشگری هفته دولت امسال در نقاط مختلف این استان سمنان به بهره برداری می‌رسد، افزود: شاهد افزایش ظرفیت اقامتی و گردشگری استان با افتتاح این طرح‌ها خواهیم بود.

سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان در ادامه از صدور ۱۶ موافقت اصولی در حوزه گردشگری در استان طی یک سال اخیر خبر داد و ابراز کرد: پیش‌بینی اشتغالزایی این طرح‌ها ۳۴۱ نفر است.

اخلاقی با بیان اینکه ۳۳ طرح گردشگری نیز در سراسر استان در دست اجرا است، بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها برای یکهزار و ۵۰۰ نفر شغل در استان سمنان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ شیء تاریخی طی یکسال اخیر در استان سمنان مرمت و حفاظت شده است، بیان کرد: ساماندهی ۶۶۰ شیء فرهنگی و تاریخی طی سال گذشته در استان سمنان صورت گرفته است.

سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان ادامه داد :۲۲ بنا، بافت و محله تاریخی در سال ۱۴۰۲ در نقاط مختلف این استان به همت کارشناسان میراث فرهنگی مرمت شده است.

نظر شما