شناسهٔ خبر: 68304691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

تجهیز و مسلح کردن بی سابقه نیروهای SDF توسط آمریکا در هفته‌های اخیر

نیروهای آمریکایی میزان تجهیز و مسلح کردن نیروهای کرد سوری در شمال و شرق سوریه را در هفته‌های اخیر پس از حملات و درگیری‌های اخیر دیرالزور افزایش داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  بولتن نیوز  به نقل از  کردپرس، پس از حملات و درگیری‌های اخیر دیرالزور، نیروهای آمریکایی آغاز به تجهیز و مسلح کردن هرچه بیشتر نیروهای کرد سوری در شمال و شرق سوریه کرده‌اند.

به نوشته دیده‌بان حقوق بشر سوریه(SOHR)، نیروهای آمریکایی کاروانی متشکل از ۸۰ کامیون و خودروی زرهی را از طریق گذرگاه مرزی الولید از عراق به استان حسکه در کردستان سوریه منتقل کرده اند.

ارتش آمریکا همچنین آموزش استفاده از سیستم پدافند هوایی Avenger را به نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در شرق سوریه آغاز کرده است تا آن را در زودترین زمان ممکن به این نیروها تحویل دهد.

در این بیانیه آمده است: «نیروهای آمریکایی در شمال سوریه آموزش‌های خود را تشدید کرده و تجهیزات و فناوری‌های جدیدی را به نیروهای SDF معرفی کرده‌اند، علاوه بر آن پایگاه‌های خود را با برج‌های مراقبت و سامانه‌های پدافند هوایی تقویت کرده‌اند».

لازم به ذکر است که تاکنون ۲۶ پایگاه ائتلاف ضد داعش و چهار ستاد فرماندهی در کردستان سوریه مستقر شده اند و پایگاه های نظامی آمریکا در شمال و شرق سوریه دائماً با حملات موشکی و پهپادی گروه‌های مسلح مواجه هستند.

نظر شما