شناسهٔ خبر: 68302725 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تحلیل عملیات استشهادی مهیب در تل‌آویو از نگاه تحلیلگر نظامی اسراییلی

صاحب‌خبر -
تحلیل عملیات استشهادی مهیب در تل‌آویو از نگاه تحلیلگر نظامی اسراییلی
خبرگزاری آریا - بمب قدرتمندی که یک‌شنبه گذشته منفجر شد، رد پایی از نیروهای مقاومت در کرانه باختری بود، همه شواهد نشان می دهد که اسرائیل به زودی در مقابل جبهه جدیدی قرار خواهد گرفت مگر آنکه آتش‌بس در غزه برقرار شود.

"رون بن یشای" تحلیل‌گر نظامی رژیم صهیونیستی، در مقاله‌ای در روزنامه "یدیعوت آحرونوت" با اشاره به بازگشت عملیات استشهادی پس از انفجارهای اخیر در تل‌آویو نوشت: "این حادثه دلیل روشنی برای جدی گرفتن هشدارهای سازمان جاسوسی نظامی اسرائیل درباره تشدید احتمالی ناآرامی ها در کرانه باختری فلسطین است تا جایی که ممکن است به انتفاضه و قیام منجر شود."
"همه شواهد حکایت از آن دارد که اسرائیل به زودی در مقابل جبهه جدیدی قرار خواهد گرفت. اما اگر آتش‌بس در غزه برقرار شود احتمال دارد از شدت خشونت در کرانه باختری هم کاسته شود. بنابراین در طرح موضوع توافق مبادله اسرا باید به این مسأله توجه شود."
وی خاطرنشان کرده که جاسوسی نظامی این رژیم به تازگی درباره احتمال تشدید ناآرامی در کرانه باختری به دستگاه اطلاعاتی هشدار داده و اعلام کرده است که حتی ممکن است کار به انتفاضه و عملیات‌های شهادت‌طلبانه در داخل "اسرائیل" بینجامد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: "حمله روز یکشنبه (28 مرداد ماه 1403) به منطقه ای نزدیک کنستی در تل‌آویو هم گواه دیگری است بر اینکه هشدارهای مطرح شده درباره تشدید درگیری‌های مسلحانه در کرانه باختری فلسطین را باید جدی گرفت".
انفجار
انفجار تصاویر انفجار مهیب استشهادی در تل‌آویو
این کارشناس خاطرنشان کرد: درست است که در سال‌های 2022 – 2023 عملیات‌های انفجاری از سوی فلسطینی‌ها در داخل "خط سبز" رخ داد اما بمبی که یک‌شنبه گذشته منفجر شد، به مثابه رد پایی از نیروهای مقاومت در کرانه باختری بود که درباره آن هشدار داده شده است.
وی گفت: "این بمب قدرتمند ساخت داخل و از بمبهایی بود که افراد استشهادی در انتفاضه دوم از آن استفاده می‌کردند و عامل این انفجار هم از شمال کرانه باختری یعنی جایی که کانون فعالیت گروه های مسلح است، آمده بود."
این کارشناس تصریح کرد که عملیات کنونی به تدریج تشدید شده و به مرور عناصر و مؤلفه‌های جدیدتری به آن اضافه می‌شود.
وی گفت: تنها تغییری که از ابتدای جنگ غزه ایجاد شده است، استفاده زیاد از بمب و افزایش انگیزه جوانان در اردوگاه‌ها برای استفاده از این نوع سلاح است. وی خاطرنشان کرد که استفاده از این نوع بمب‌ها به لحاظ کمی و کیفی در طول دوران جنگ افزایش یافته است.
این تحلیلگر صهیونیست تصریح کرد: علت این است که تقریبا همه خانواده‌های فلسطینی در کرانه باختری، خویشاوندانی در غزه دارند و این موضوع را به هنگام تصمیم‌گیری در زمینه ادامه جنگ باید در نظر گرفت و نیروهای ارتش را در جبهه‌های مختلف تقسیم کرد.
وی همچنین با اشاره به افزایش دسترسی شهروندان کرانه باختری فلسطین به اسحله گفت: اگر ارتش فکری برای گروه‌های مسلح در این منطقه نکند، این پدیده به داخل "اسرائیل" هم سرایت می‌کند و اجرای عملیات انفجار در تل‌آویو گواهی روشن بر این موضوع است.

نظر شما