شناسهٔ خبر: 68302392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی و اسکان ۴۰۰هزار زائر اربعین درقم

مدیرکل امور رفاهی استانداری قم گفت: خدمت‌رسانی به زائران از پنجم ماه صفر آغاز شده و تا پنجم ربیع‌الاول نیز ادامه دارد. با توجه به ورود زائران خارجی به قم همه دستگاه‌های اجرایی باید تا تاریخ اعلام شده برای ارائه خدمات آمادگی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حمیدرضا جعفری امروز در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد اربعین قم در سالن حضرت زینب‌(س) استانداری قم همچنین اظهار داشت: قرارگاه مردمی اربعین در استان، مسئولیت اسکان زائران را بر عهده گرفته، در ورودی‌های قم، یک پیامک به تمام تلفن‌های همراه ارسال، و اطلاعات لازم جهت محل‌های اسکان ارائه می‌شود.

وی افزود: علاوه بر بقعه امام‌زاده جمال‌(ع) و حرم حضرت معصومه‌(س) مکان‌های مختلفی مانند حسینیه‌ها و مساجد نیز برای اقامت زائران پیش شده‌است.

مدیرکل امور رفاهی استانداری قم همچنین تدابیر اتخاذ شده برای برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این راهپیمایی از ساعت 6 صبح روز اربعین در بلوار پیامبر اعظم‌(س) آغاز و تا بعدازظهر ادامه می‌یابد.

جعفری اهمیت تامین مایحتاج مورد نیاز زائران مانند یخ بهداشتی، آب آشامیدنی و نان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی نان را هم در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) و هم در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) تامین خواهد کرد.

وی اظهارکرد:‌ برخی زائران خارجی ، برای خرید نان، کارت بانکی به همراه ندارند، از این‌رو تمهیداتی اندیشیده شده‌است.

مدیرکل امور رفاهی استانداری قم با تاکید بر اینکه کار خدمت‌رسانی به زائران از پنجم ماه صفر آغاز شده و تا پنجم ربیع‌الاول نیز ادامه خواهد یافت گفت: با توجه به ورود زائران خارجی به قم همه دستگاه‌های اجرایی باید تا تاریخ اعلام شده برای ارائه خدمات آمادگی داشته باشند.

وی با اشاره به تمهیدات ایجاد شده برای اسکان زائران اربعین در این استان گفت: در مجموع برای اسکان و خدمت‌رسانی به 400 هزار زائر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما