شناسهٔ خبر: 68301658 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

به مناسبت پنجاه و پنجمین سالروز جنایت به آتش کشیدن مسجدالاقصی؛

حماس خواستار خیزش مردمی در روز جمعه شد

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای به مناسبت پنجاه و پنجمین سالروز جنایت به آتش کشیدن مسجدالاقصی، خواستار خیزش مردمی در روز جمعه شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای به مناسبت پنجاه و پنجمین سالروز جنایت به آتش کشیدن مسجد الاقصی تاکیدکرد: طوفان الاقصی ملت ما را متحد کرد و قطب‌نمای ما را به سمت آزادسازی سرزمین و مقدسات تقویت نمود.

در این بیانیه با اشاره به این که دشمن اشغالگر صهیونیستی در هیچ جایی از مسجد مبارک الاقصی هیچ مشروعیت و حاکمیتی ندارد، آمده است: ملت بزرگ ما به مقاومت قهرمان خود در نوار غزه، کرانه باختری، قدس، سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و همه اردوگاه‌های آوارگان در خارج از فلسطین به سرزمین، حقوق و اصول ملی خویش پایبند خواهدماند و همچون دژی مستحکم از سرزمین و مقدسات خود تا آزادسازی و بازگشت آوارگان دفاع خواهدکرد.

این جنبش عموم ملت فلسطین، امت اسلامی و همه آزادگان جهان را به بسیج عمومی و تجمع در تمامی میادین فراخواند و از آنها خواست روز جمعه (۲۴ آگوست) را به روزی بزرگ و موثر در دفاع و پشتیبانی از غزه، قدس و مسجد مبارک الاقصی تبدیل کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز ملت فلسطین، امت اسلامی و عربی و همه آزادگان در سراسر جهان در پنجاه و پنجمین سالگرد جنایت آتش زدن مسجدالاقصی در ۲۱ اوت ۱۹۶۹، شاهد جنگ نسل‌کشی و کشتارهای هولناک رژیم صهیونیستی علیه مردم ما در نوار غزه برای دهمین ماه متوالی هستند و در سایه ادامه جنایات رژیم اشغالگر فاشیست علیه مردم ما در کرانه باختری و مقدسات فلسطین و در راس آن قدس و مسجد الاقصی از طریق تعرض‌های تحریک‌آمیز و تلاش‌های گسترده برای اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی این مسجد و اجرای طرح‌های یهودی‌سازی، هدف قرار دادن ساکنان قدس از طریق قتل و کشتار، بازداشت، تبعید و تعقیب قرار دارند. آن هم در شرایطی که سکوت و ناتوانی جامعه جهانی و حمایت‌های آمریکا و غرب از جنایات و کشتارهای دشمن همچنان ادامه دارد.

جنبش حماس در بخش دیگری از این بیانیه تاکیدکرد: جنایت آتش زدن مسجدالاقصی و همه جنایات رژیم اشغالگر صهیونازی و صهیونیست‌های افراط‌گرا بر ضد سرزمین، مقادسات، به ثبات، پایبندی به سرزمین و مقدسات ملت و مقاومت ما خواهد افزود و هیچ یک از جنایات و تعرضات این رژیم و ارتش جنایتکار آن در طول 76 سال نتوانسته است ریشه مقاومت را در جان نسل‌های ملت فلسطین بخشکاند و یا اراده آنها را در مقابله با جنایات رژیم اشغالگر بشکند.

حماس در ادامه آورده است: مسجدالاقصی و شهر قدس به عنوان رمز نبرد با دشمن صهیونیستی و قطب‌نمای وحدت ملت و امت در دفاع از این مسجد، یاری آن و همبستگی میدانی، سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای و انسانی با محافظان آن تا آزادی از لوث وجود اشغالگران باقی خواهد ماند.

در ادامه با تاکید بر این که رژیم اشغالگر حتی بر یک وجب از مسجدالاقصی حاکمیت و شرعیت ندارد، اظهار داشت: این مسجد یک موقوفه اسلامی بوده و خواهد بود و همه تلاش‌های رژیم اشغالگر و پروژه‌های آن در یهودی‌سازی این مسجد، تغییر نمادها، پاک کردن هویت و یا تقسیم زمانی و مکانی آن به نتیجه نخواهد رسید.

حماس در پایان بر ضرورت ایفای نقش و مسئولیت تاریخی ملت‌ها، دولت‌ها و سازمان‌ها برای مقابله با خطر و تجاوزات اشغالگران که سرزمین، انسانیت و مقدسات را هدف گرفته است، تاکیدکرد.

انتهای پیام/

نظر شما