شناسهٔ خبر: 68298724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خوزستان همچنان منطقه‌ای امن از شیوع آبله میمونی است 

اهواز - ایرنا - مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری آبله میمونی در استان شناسایی نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همایون امیری با تاکید بر اهمیت هوشیاری و رعایت نکات بهداشتی، به شهروندان اطمینان داد که با توجه به اقدامات پیشگیرانه انجام شده، خطر شیوع این بیماری در استان بسیار پایین است.

وی همچنین ضمن تشریح علائم اولیه بیماری آبله میمونی، از جمله تب، بدن درد، تورم غدد لنفاوی و ظهور بثورات پوستی، بر ضرورت مراجعه به مراکز بهداشتی در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک تاکید کرد.

امیری با اشاره به اینکه ایران جزو کشورهایی است که انتقال محلی آبله میمونی در آن گزارش نشده است، افزود: با توجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، مراقبت‌های مرزی برای شناسایی موارد مشکوک احتمالی در اتباع غیر ایرانی هنگام ورود به کشور به طور جدی در حال انجام است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان از تمام همکاران حوزه بهداشت و درمان استان برای تلاش‌های شبانه‌روزی‌ در جهت حفظ سلامت مردم قدردانی کرد و از شهروندان خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این تلاش‌ها کمک کنند.

بر اساس این گزارش آبله میمونی، یک عفونت ویروسی است که باعث ضایعات پر از چرک و علائمی شبیه آنفولانزا شده و میتواند منجر به مرگ شود. شیوع گونه clade۱b این بیماری در سطح جهانی موجب نگرانی شده است که به نظر می‌رسد با تماس بدنی منتقل می‌شود.

هفته گذشته یک مورد از گونه جدید آبله میمونی در کشور سوئد ثبت شد.

نظر شما